0

0.00

#

Bremžu sistēma-autodaļas visām automarkām

Rezerves daļu katalogs Bremzes Premium kvalitātes

Bremzes autodaļu zīmolu ražotāji

  • ATE Bremžu sistēma
  • BOSCH Bremžu sistēma
  • BREMBO Bremžu sistēma
  • A.B.S. Bremžu sistēma
  • TRW Bremžu sistēma

Bremžu sistēma - Kas jums jāzina par mehāniku, nolietojumu un remontu

Bremžu sistēma ir viens no svarīgākajiem automašīnas komponentiem, lai padarītu to vadāmu un drošu. Bremzes palēnina automašīnu tādā veidā, lai tā neslīdētu un briesmu gadījumā nekavējoties samazinātu ātrumu.

Vienkārša darbība, sarežģīta tehnoloģija

Bremžu sistēma, tostarp tās mūsdienīgie komponenti, tādi kā ESP un ABS, ir sarežģīta tehnoloģija, kas ietver mehāniskas, hidrauliskas un elektroniskas detaļas.
Faktiskais bremzēšanas efekts notiek uz bremžu diskiem (dažkārt arī bremžu trumuļiem). Tie atrodas tieši uz riteņiem. Dažos bremžu veidos, piemēram, vecākiem Jaguar sedaniem, bremžu diski ir izvietoti uz piedziņas vārpstām. Uz rotējošiem bremžu diskiem bremžu kluči tiek piespiesti ar hidraulisku spiedienu. Savukārt trumuļu bremzēs kustīgie elementi ir bremžu loki. Hidrauliskais spiediens tiek piegādāts pa bremžu šķidruma līnijām no galvenā bremžu cilindra. Šķidrums tiek izmantots, lai nodrošinātu tūlītēju bremzēšanas darbību. Pretēji gaisam, šķidrums nesaspiežas. Spiediens tiek nodota tieši no galvenā bremžu cilindra uz bremžu klučiem un lokiem. Savukārt galvenais bremžu cilindrs atrodas uz bremžu pastiprinātāja, kas ir savienots ar bremžu pedāli.

Kas var noiet greizi ar bremzēm?

Bremžu sistēma ir īpaši noslogota sistēma, kurā ikviens komponents agrāk vai vēlāk nolietojas. Tomēr tieši bremžu kluči un bremžu diski ir jānomaina pēc regulāriem intervāliem. Tas parasti ir diezgan vienkārši, taču vienmēr būtu jāveic precīzi saskaņā ar ražotāja norādījumiem. Nodilušas bremzes var noteikt pēc gara bremzēšanas ceļa vai skaļa slīpēšanās trokšņa bremzēšanas laikā. Daudzos mūsdienu transportlīdzekļos ir uzstādīta brīdinājuma sistēma, kas nosaka nodilušus bremžu klučus.
Nomainot bremžu klučus, vienmēr ir rūpīgi jāpārbauda bremžu diskus. Ja tiem ir skrambas, rievas un deformācijas, ieteicama ir arī to nomaiņa. Taču jāpārbauda arī to biezums pat gadījumā, ja virsma ir ideāli līdzena. Minimālo bremžu disku biezumu var izlasīt ražotāja specifikācijās. Kā likums, bremžu diskus vienmēr ir jānomaina vēlākais pēc divreizējas bremžu kluču nomaiņas. Tas pats attiecas uz trumuļu bremzēm.
Mainot bremzes, jānomaina arī bremžu līnijas un bremžu šķidrums. Bremžu līnijas mēdz rūsēt. Ja tā ir tikai virspusēja korozija, tā būtu nekavējoties jānoslīpē un līnijas jāpārklāj ar laku. Ja rūsas pēdas ir jau dziļas, vai pat bremžu šķidrums noplūst, līnija ir nekavējoties jānomaina. Turpmāka braukšana ar automašīnu, kurai ir šādi bojājumi, ir bīstama dzīvībai.
Arī bremžu šķidrums nolietojas. Bremžu šķidrums ir īpaša eļļa, kurai ideālā stāvoklī ir ļoti laba un pastāvīga uzvedība dažādās temperatūrās. Tomēr bremžu šķidrums ir ļoti higroskopisks, kas nozīmē, ka tas ātri piesaista ūdeni. Tas ir nosakāms kā iekrāsošanās zaļā krāsā. Lai jūs būtu drošs, ūdens saturs bremžu šķidrumā būtu jāpārbauda katru reizi, kad tiek nomainītas bremzes. Tas tiek darīts ar higrometru, kuru var aizņemties ikvienā darbnīcā vai nopirkt par nelielu naudas summu. Ja ūdens saturs bremžu šķidrumā ir pārāk augsts, augstas slodzes apstākļos pēkšņi var notikt bremžu atteice (piemēram, garā lejupceļā no kalna vai avārijas bremzēšanas laikā). Tas notiek tādēļ, ka ūdens bremžu šķidrumā var sākt vārīties, izraisot gāzes burbuļu veidošanos līnijā. Šadā gadījumā nesaspiežama šķidruma vietā bremžu sistēmā ir saspiežama gāze, kas liek bremžu spiedienam zibenīgi ātri kristies.
Nolietoties var arī galvenais bremžu cilindrs. To raksturo pēkšņa pedāļa gājiena pagarināšanās vai arī „sūkņa efekts” bremzēšanas laikā. Galveno bremžu cilindru var viegli nomainīt, taču pēc tam ir jāatgaiso bremžu sistēma.

Vai bremžu remonts ir dārgs?

Līdztekus riepām bremžu diski un bremžu klučiir visnoslogotākās automašīnas detaļas. Autorezervesdalas24.lv tirgotās rezerves daļas vienmēr garantē augstu un pārbaudītu kvalitāti. Tehniski šie komponenti ir ļoti vienkārši, tādēļ tos izgatavo daudzi ražotāji. Tāpēc nolietotas bremzes var ātri un lēti saremontēt. Ņemot vērā to, ka bremzes ir ļoti svarīgas sastāvdaļas, daudzās autodarbnīcās tās var pārbaudīt bez maksas. Mūsdienu bremžu testeri sniedz precīzu informāciju par bremžu sistēmas stāvokli.

Populārākie produkti kategorijā Bremžu sistēma