Riteņa rumbas gultņa komplekts tavai automašīnai
Riteņa rumbas gultņa komplekts priekš Top auto markām
- BMW 5. Sērija Riteņa rumbas gultņa komplekts
- Riteņa rumbas gultņa komplekts BMW 3. Sērija
- Riteņa rumbas gultņa komplekts AUDI A6
- AUDI A4
- VW GOLF Riteņa rumbas gultņa komplekts
- Riteņa rumbas gultņa komplekts VW PASSAT
- Riteņa rumbas gultņa komplekts VOLVO V70
- BMW X5
- OPEL ASTRA Riteņa rumbas gultņa komplekts
- Riteņa rumbas gultņa komplekts OPEL ZAFIRA
- Riteņa rumbas gultņa komplekts VOLVO XC 90
- MERCEDES-BENZ E Klase
- TOYOTA AVENSIS Riteņa rumbas gultņa komplekts
- Riteņa rumbas gultņa komplekts VOLVO S60
- Riteņa rumbas gultņa komplekts FORD FOCUS
- MERCEDES-BENZ C Klase
- VOLVO XC70 Riteņa rumbas gultņa komplekts
- Riteņa rumbas gultņa komplekts VW TOURAN
- Riteņa rumbas gultņa komplekts VOLVO V50
- AUDI A3
Riteņa rumbas gultņa komplekts defekts? » Noteikt darbības traucējumu • Remonts • Nomaiņas rokasgrāmata
Augsta efektivitāte svarīgākajā punktā: riteņa gultnis
Riteņa gultnis ir svarīgs savienojuma punkts starp riteni un piedziņu. Tas nodrošina pēc iespējas brīvāku riteņa rotēšanu. Bojāts riteņa gultnis rada specifisku troksni, kas pakāpeniski kļūst skaļāks. Tā maiņa nav vienkārša, lai gan to var izdarīt mājas garāžā, ja Jums ir piemēroti instrumenti. Šīs detaļas remontam vajadzīgs liels spēks.
Riteņa gultņa uzbūve
Riteņa gultnis uztur pēc iespējas zemāku riteņa griešanās pretestību. Griešanas pretestība rada berzi un karstumu, kas veicina ātrāku nodilumu un augstāku degvielas patēriņu. Riteņu gultņi parasti ir lieli lodgultņi, kas izvietoti divās rindās. Riteņa gultnis ir ieeļļots. Bezpiedziņas riteņos smērvielu vietā notur eļļas vāks. Piedziņas riteņos, kas parasti ir priekšējie riteņi, riteņu gultņu eļļa atrodas gumijas caurulē.
Riteņa gultņa atrašanās vieta
Riteņa gultnis var atrasties dažādās vietās. Ja automašīnai ir priekšpiedziņa, riteņa gultnis atrodas aiz ass stieņa uz riteņa. Uz aizmugurējās ass riteņa gultni bieži vien uzstāda trumuļu bremzēs. Visos gadījumos ir jādemontē riteņa rumba, lai piekļūtu rumbas gultnim.
Riteņa gultņa maiņa
Stūres ass ir cieši nostiprināta ar lielu skrūvi, un, lai to atskrūvētu, ir nepieciešams pneimatiskais skrūvgriezis ar garu skrūvi. Kad skrūve un fiksācijas gredzens (ja ir) ir atslābināti, var noņemt rumbu. Tā bija vienkāršākā daļa. Visgrūtāk ir izņemt gultni no rumbas un iespiest jaunu gultni. Vajadzīgs īpašs instruments – hidromehāniskā prese.
Maiņa nenotiek bez preses
Gultņa izsišana no rumbas ar āmuru vai kalti ir ļoti slikta ideja, Jūs varat radīt bojājumus. Jauna gultņa iespiešana nav iespējama bez preses. Gultņu izņemšanu un uzstādīšanu var veikt profesionālās darbnīcās par relatīvi zemu cenu. Taču darbnīca nedod garantiju savam darbam un pašam gultnim, ja tas nav iegādāts pie viņiem. Uzmanīgi ievērojiet montāžas virzienu, spiežot jaunos gultņus. Turklāt ir svarīgi pielietot pareizu griezes momentu, uzstādot riteņus. Gan pārāk liels, gan pārāk mazs griezes moments var nodarīt bojājumus.
Kas rada gultņa defektus?
Riteņa gultnis ir pastāvīgi pakļauts deformācijai, rotējot miljons reižu dažādas slodzes apstākļos un nesot vairāku tonnu svaru. Tādēļ rumbas gultnis nodilst. Salīdzinot ar mierīgu braukšanas stilu, agresīva braukšana vairāk veicina rumbas gultņa nolietošanos. Neskaitot dabīgo nodilumu, pie gultņa nolietošanās bieži vien ir vainojams bojāts ass putekļu sargs. Kad smērviela noplūst, rumbas gultnis vairs netiek pienācīgi ieeļļots. Turklāt sālsūdens vai netīrumu iekļūšana paātrina gultņa nodilšanu vēl vairāk.
Nozīme ir tikai kvalitātei
Riteņa gultņa maiņa ir sarežģīts un smags darbs, kam nepieciešami īpaši instrumenti. Tikai augstas kvalitātes rezerves daļas no pazīstamiem zīmoliem spēj izturēt lielo slodzi ilgtermiņā. Tādēļ Jums nekad nevajadzētu taupīt uz riteņa gultņiem. Pat ja zīmola detaļa ir krietni dārgāka, ievērojami ilgāks kalpošanas ilgums ir iemesls, kādēļ nelemt par labu lētākiem gultņiem.