0

0.00

#

Sajūgs-autodaļas visām automarkām

Rezerves daļu katalogs Sajūgs daļas Premium kvalitātes

Sajūgs daļas autodaļu zīmolu ražotāji

  • LuK Sajūgs
  • VALEO Sajūgs
  • SACHS Sajūgs
  • A.B.S. Sajūgs
  • MECARM Sajūgs

Sajūgs - Kas jums jāzina par mehāniku, nolietojumu un remontu

Sajūgs ir svarīgs komponents, kas pārsūta dzinēja radīto spēku uz pārnesumkārbu. Nospriegotā stāvoklī sajūgam jānodrošina pastāvīgu pārnesumu un atbrīvotā (atdalīta) stāvoklī jāatstāj vērpes moments pilnībā dzinēja ziņā. Starp šiem diviem stāvokļiem sajūgam jāspēj sniegt līdzenu un labi kontrolējamu pāreju.

Sajūga uzbūve

Sajūga bloks būtībā sastāv no spararata un abrazīvā diska, kas brīvi balstās uz piespiedējdiska. Spēks no spararata tiek pārvadīts uz dzenamo sajūga disku, kas savukārt pārvada vērpes momentu uz transmisiju, izmantojot centralizēti izvietotu zoba urbumu. Sajūgs ietver arī troses un novirzīšanas mehānismu, kas ir savienots ar sajūga pedāli.

Sajūga bloka bojājumi

Bojātu sajūga bloku var pamanīt kā sliktu savienojumu starp dzinēju un pārnesumkārbu. Ja dzinējs ar nesaslēgtu sajūga pedāli rada skaļu gaudojošu skaņu, savukārt transportlīdzeklis pārvietojas vienīgi lēni, ļoti iespējams, ka vaina ir meklējama bojātā sajūgā. Abrazīvais disks ir nolietojama detaļa, kas sastāv no centrālās plates un abpusēja pārklājuma. Šis pārklājums ir ļoti līdzīgs disku bremžu uzliku pārklājumam un laika gaitā līdzīgi tam nodilst.
Vēl viena nolietojamā detaļa ir izslēdzējgultnis. Tas nodrošina to, ka pārnesumkārbas tapnis var līdzeni iekļūt abrazīvā diskā. Tā bojājuma gadījumā kļūst dzirdama gaudošana vai graboņa. Visbeidzot, sajūga troses var saplīst, vai novirzīšanas mehānisms var sabojāties. Tomēr visbiežākais sajūga bloka bojājums ir abrazīvā diska nolietojums. To vienmēr nomaina komplektā ar izslēdzējgultni. Pakāpeniski nodilstošā abrazīvā diska darbmūžs ir paredzēts apmēram 120’000 kilometru nobraukumam. Diska nodilums lielā mērā ir atkarīgs no braukšanas stila.

Kā veikt sajūga bloka remontu

Sajūga bloka remonts nav sarežģīts, taču tas ir ļoti dārgs. Ieteicams ir šī darba veikšanu redzēt vismaz reizi, pirms pašam ķerties pie tā. Būtībā, sajūga bloka remonta veikšanai transmisija ir jāatvieno no dzinēja. Atkarībā no automašīnas var būt nepieciešams arī atdalīt dzinēju. Šajā gadījumā ieteicams ir nomainīt arī visus citus komponentus, kuru nomaiņai mēdz atdalīt dzinēju (piemēram, zobsiksnu). Noņemot dzinēju un pārnesumkārbu, abos ir jāiztukšo eļļa. Tā ir eļļas maiņas veikšanas iespēja, kas transmisijai nav īpaši lēta. Ja pārnesumkārbu var noņemt bez dzinēja demontēšanas, parasti ir jāatdala un jānoņem priekšējais ritenis, piedziņas vārpsta un lodbalsts.
Šādā gadījumā var līdztekus pārbaudīt stūres šķērsstiepņa uzgaļus un asu manšetes, to hermētiskumu un darbību, un, ja nepieciešams, nekavējoties nomainīt. Abrazīvo disku nomaiņai ir nepieciešams īpašs instruments, kuru jūs varat viegli konstruēt arī būt pats: centrējošais tapnis precīzi pieskaņo abrazīvo disku tieši sajūga bloka centram. Tas ir svarīgi, jo pretējā gadījumā pārnesumkārbas tapni nevar uzstādīt jaunajā sajūgā. Centrējošo tapni var patstāvīgi izveidot izmantojot cauruli vai koka nūju, kuras diametrs atbilst abrazīvā diska iekšējai sazobei, un iepakošanas līmlenti: līmlente vienkārši ir jāaptin ap cauruli līdz diametram, kas atbilst piespiedējdiskam. Tad jūs varat novietot abrazīvo disku tieši centrā. Pieredzējušam speciālistam uzstādīšanai ir vajadzīgas 2-3 stundas. Neprofesionālam autoamatniekam sajūga bloka remontam ir jāieplāno vesela diena.

Visas detaļas sajūgam vietnē Autorezervesdalas24

Mūsu interneta veikalā jūs atradīsiet visu rezerves daļas jūsu sajūga nomaiņai. Mūsu tīmekļa vietnes interneta katalogā jūs varat atrast arī plašu kvalitatīvu transmisijas eļļu klāstu. Mēs piedāvājam arī profesionālus centrēšanas instrumentus, kas ievērojami vienkāršos sajūga remontu.

Populārākie produkti kategorijā Sajūgs