Filtrs-autodaļas visām automarkām

Filtrs par šādiem auto modeļiem
Filtrs - Kas jums jāzina par mehāniku, nolietojumu un remontu
Automašīnā tiek izmantotas daudzas vielas. Šķidrā degviela, gaiss, eļļa un ūdens cirkulē caur atvērtām un slēgtām ķēdēm un nes sev līdzi daudzas nevēlamas daļiņas. Lai izvairītos no kaitējuma nodarīšanas autovadītājam un transportlīdzekļa bojājumiem un paildzinātu automašīnas ekspluatācijas laiku, tiek uzstādīti dažādi filtri.
Tīra eļļa un veselīgs dzinējs
Motoreļļas tiek izmantotas, lai ieeļļotu visas kustīgās dzinēja detaļas. Motoreļļa sastāv no daudzām galvenajām sastāvdaļām un piedevām, kas aizsargā dzinēju no iekšējā nodiluma, pārkaršanas vai nelabvēlīgas termiskās izplešanās. Vienlaicīgi motoreļļa iet caur visām dzinēja jaudu ģenerējošām un vadošām detaļām. Kritisks punkts šajā procesā ir vārsti. Šie komponenti sadedzes procesā īpaši sakarst, un uz tiem var uzkrāties sadegušā benzīna atliekas. Tādējādi motoreļļā nonāk to daļiņas. Lai novērstu šo daļiņu izraisītos bojājumus, piemēram, nokļūstot uz cilindru sieniņām, tās ir pastāvīgi jāizfiltrē. Šim mērķim tiek uzstādīts eļļas filtrs. Veicot kārtējo motoreļļas nomaiņu, jānomaina ir arī eļļas filtrs. Ievērojot eļļas nomaiņas intervālus, izmantojot kvalitatīvu motoreļļu un konsekventi nomainot eļļas filtru, ievērojami pieaug dzinēja darbmūžs.
Gaisa filtrs, lai dzinējs varētu elpot
Gaisa filtrs atrodas labi redzamā, melnā plastmasas kastē, kas ir izvietota uz dzinēja. To ir ieteicams nomainīt vismaz reizi gadā. Gaisa filtrs novērš visu ar gaisu uzsūkto daļiņu iekļūšanu degvielas iesmidzināšanas sistēmā. Gaisa filtru parasti var nomainīt bez jebkādu instrumentu pielietošanas.
Ideāli strādājošs gaisa filtrs ir īpaši svarīgs transportlīdzekļos ar turbokompresoriem. Turbokompresora īpaši ātri rotējošais, līdz baltkvēlei uzkarstošais lāpstiņu rats ir īpaši jutīgs pret netīrumu daļiņām. Bojāti, aizsērējuši vai veci gaisa filtri ir galvenais bojātu turbokompresoru cēlonis. Lai gan šo veiktspējai un tīrai sadedzei svarīgo komponentu nomaiņa ir vienkārša, taču to iegāde ir ļoti dārga.
Lai automašīna neaizrītos: degvielas filtrs
Degvielas filtrs tiek izmantots, lai izfiltrētu netīrumu daļiņas no degvielas sistēmas. Degvielas filtru uzbūve ir visai atšķirīga. Tie bieži vien ir vienkārši papīra filtri, kuri tiek ievietoti auduma korpusā, kas ērti ievietojams caurejošā degvielas šļūtenē. To nomaiņa ir ļoti vienkārša, jo tie ir viegli pieejami un nostiprināti vien ar divām skrūvju skavām. Papildus universāliem papīra-auduma filtriem daudzos modeļos ražotāji uzstāda arī degvielas filtru tieši uz tvertnes. Arī tas ir jānomaina tieši pēc tehniskās apkopes plāna, taču šajā gadījumā ir nepieciešamas īpašas zināšanas un speciāli instrumenti.
Droša un ērta braukšana: salona gaisa filtri
Jau apmēram divdesmit gadus jaunos transportlīdzekļos tiek uzstādīti augstas kvalitātes filtri, kuri ir izrādījušies par īstu dāvanu alerģiskiem slimniekiem. Putekšņu filtri droši uztver kaitinošos putekšņus, kas daudziem cilvēkiem var izraisīt problēmas. Tie darbojas arī kā smaku filtri, lai uztvertu vai mazinātu traucējošo, no ārienes ienākošo smaku. Automašīnām ar kondicionieriem ir arī papildu filtrs, kas filtrē mitrumu un piemaisījumus no uzsūktā un saspiestā gaisa.
Kā atklāt bojātu filtru
Filtrus parasti var ļoti lēti iegādāties, un jums nav jācenšas taupīt uz to rēķina. Piemēram, ja esat iegādājies lietotu automašīnu, jūs nevarat zināt, kā tieši tās iepriekšējais īpašnieks ir ievērojies tehniskās apkopes plānu. Tas var izraisīt aizsērējušus filtrējošos elements un tam raksturīgo kļūdu attēlojumu.
Aizsērējušu eļļas filtru var noteikt pēc mirgojošas eļļas indikatora kontrollampiņas. Kontrollampiņa norāda, ka spiediens eļļas sistēmā vairs nav pietiekošs. Šādā gadījumā jums ir nekavējoties jāpārbauda eļļas līmenis. Ja tas joprojām ir pietiekošs, jums vajadzētu doties uz tuvāko darbnīcu, cik drīz vien iespējams. Savukārt, ja eļļas līmenis ir zemāks par minimālo vai arī tik zems, ka vairs nav izmērāms, transportlīdzeklis ir jāapstādina, un braukšanu var turpināt tikai pēc 1-2 eļļas litru papildināšanas. Tādēļ ir ieteicams transportlīdzeklī vienmēr rezervē turēt 0,5-1 litru eļļas. Tomēr eļļas līmenis tiek mērīt tikai pēc dzinēja atdzišanas; tādēļ ir ieteicams pēc automašīnas apstādināšanas pagaidīt vismaz 10 minūtes. Tad jums ir jāizmēra eļļas līmenis, izmantojot mērtaustu. Mērot eļļas daudzumu, jūs neņemat vērā eļļu, kas tajā brīdī cirkulē dzinējā.
Aizsērējušus gaisa filtrus var pamanīt pēc strauja degvielas patēriņa pieauguma un sliktas dzinēja veiktspējas. Ja gaisa filtrs nav mainīts gadiem ilgi, degvielas patēriņš var pat divkāršoties, salīdzinot ar normālajām vērtībām! Parasti tas dzinējam nenodara nekādu kaitējumu, taču īpaši šķidrais maisījums var iznīcināt katalizatoru. Tādējādi 10 eiro vērta rezerves daļa var ātri nodarīt vairāk nekā 1’000 eiro lielu kaitējumu transportlīdzeklim.
Aizsērējis degvielas filtrs var kavēt degvielas plūsmu. Tas izpaužas kā nestabila dzinēja darbība vai ierobežota veiktspēja.
Ja jūs automašīnā sajūtat nepatīkamu smaku, tam par cēloni var būt aizsērējuši salona gaisa filtri. Filtrējošajā elementā uzkrājušās daļiņas var radīt nepatīkamu smaku. Tas it īpaši attiecas uz kondicionieri. Organiskās daļiņas kopā ar mitrumu veido labvēlīgu dzīves vidi kaitīgiem mikroorganismiem, kas var būt bīstami veselībai.
Filtra maiņa - vienkāršs pasākums, liela ietekme
Automašīnas filtrējošā elementa nomaiņa parasti ir ļoti vienkārša un ātra. Filtri ir ļoti lēta prece. Tādēļ, ja nezināt precīzo uzstādīto filtru vecumu, jūs vienmēr varat piesardzības labad tos nomainīt. Jo īpaši tas attiecas uz lietotiem transportlīdzekļiem, kuru iegādes gadījumā visu filtru nomaiņa ir saprātīgs piesardzības pasākums. Ar nelieliem līdzekļiem jūs varat savest kārtībā transportlīdzekļa filtrus. Pēc nomaiņas jūs varat sekot norādītajiem maiņas intervāliem. Autorezervesdalas24.lv jūs atradīsiet visus nepieciešamos filtrējošos elementus.