Gāzes amortizators, bagāžas/kravas nodalījuma vāks jūsu auto

Gāzes amortizators, bagāžas/kravas nodalījuma vāks priekš Top auto markām
- Gāzes amortizators, bagāžas/kravas nodalījuma vāks BMW 5. Sērija
- BMW 3. Sērija
- AUDI A6
- AUDI A4
- Gāzes amortizators, bagāžas/kravas nodalījuma vāks VW GOLF
- BMW X5
- VW PASSAT
- BMW 7. Sērija
- Gāzes amortizators, bagāžas/kravas nodalījuma vāks VOLVO V70
- OPEL ASTRA
- MERCEDES-BENZ E Klase
- VOLVO XC 90
- Gāzes amortizators, bagāžas/kravas nodalījuma vāks VW TOUAREG
- MERCEDES-BENZ C Klase
- OPEL ZAFIRA
- VW TRANSPORTER
- Gāzes amortizators, bagāžas/kravas nodalījuma vāks VOLVO S60
- MERCEDES-BENZ M Klase
- TOYOTA AVENSIS
- BMW X3
Gāzes amortizators, bagāžas/kravas nodalījuma vāks defekts? » Noteikt darbības traucējumu • Remonts • Nomaiņas rokasgrāmata
Smagi bagāžnieka vāki tiek kontrolēti ar gāzes atsperēm
Gāzes atspere ir maza un neuzkrītoša komponente, kuru ievēro tikai tad, kad tā nedarbojas. Bagāžnieka atvēršanu pavada tam raksturīgā “svilpošana”. Tomēr gāzes atsperes ir apliecinājums tehnoloģiju atjautībai.
Gāzes ir saspiežamas, bet šķidrumi – nē
Bagāžnieka gāzes atspere ir tērauda cilindrs, kas satur virzuli. Virzulis un cilindrs ir hermētiski. Cilindra dobā daļa satur gāzi, kas ir vienmēr zem spiediena, pat ja atspere ir izstiepta. Bagāžnieka aizvēršana iespiež virzuli cilindra, vienlaikus saspiežot gāzi. Pēc būtības gāzei nepieciešams izplesties. Tādēļ smagais bagāžnieks pats turas atvērts, jo gāze ir daļēji izpletusies. Aizverot bagāžnieku, cikls atsākas.
Tā ir galvenā atšķirība starp gāzes un eļļas atsperi. Lai panāktu līdzīgu efektu ar šķidrumiem, cilindrā vajadzīga diezgan sarežģīta iekšēja procedūra.
Gāzes atsperu priekšrocības
Galvenā gāzu atsperes priekšrocība ir tā, ka to var noslogot attiecīgi izmantošanai. Lielākam bagāžniekam nav vajadzīga lielāka gāzes atspere. Pat smagākie bagāžnieka vāki var tikt atvērti ar ļoti tievu un mazu gāzes atsperi. Teicami izstrādāti ražošanas procesi nodrošina lētu šo izturīgo komponenšu ražošanu, tomēr tām ir ierobežots kalpošanas ilgums. Lai vai kā, bagāžnieka atsperes maiņa ir ļoti vienkārša.
Bagāžnieka vāka statnes nodilums
Gāzes atsperes vājā vieta ir blīve. Tā notur saspiesto gāzi cilindrā, neļaujot tai izplūst. Tā kā virzulis pastāvīgi slīd iekšā un ārā, tas beržas gan blīvi, kas agri vai vēlu zaudē savu funkciju. To, ka gāzes atspere ir bojāta, Jūs ievērosiet nekavējoties – bagāžnieka atvēršana būs ļoti grūta. Turklāt bagāžnieka vāks neturēsies atvērts tā, kā tam vajadzētu. Tas padara bagāžas iekraušanu sarežģītu un pat bīstamu. Pagaidu bagāžnieka vāka stiprinājums var nokrist, kas var izraisīt galvas traumu. Vislabākais, ko darīt, ir nomainīt bojāto gāzes atsperi. Par laimi, tas neaizņem daudz laika.
Visa sāls ir atsperē un šarnīrsavienojumā
Atspere ir piestiprināta pie bagāžnieka vāka un virsbūves ar šarnīrsavienojumu, ko vietā notur maza skava vai atspere. Atsperi var noņemt ar plakano skrūvgriezi vai apaļknaiblēm. Gāzes atsperes maiņa kopumā aizņem maksimums divas minūtes katrā pusē. Tomēr šādi remontdarbi ir reti. Gāzes atspere kalpo vidēji 10 gadus vai ilgāk. Protams, tas ir ļoti atkarīgs no kvalitātes.
Arī lēti produkti ir kvalitatīvi
Lētas gāzes atsperes ātri salūzt pienācīgu darbības apstākļu trūkuma, sliktas funkcionēšanas un īsā kalpošanas mūža dēļ. Tā kā par pazīstamu zīmolu kvalitātes bagāžnieka atsperes nemaksā vairāk par 15 eur, eksperimenti ar nezināmiem, lētiem ražotājiem neatmaksāsies. Labāk iztērē pāris grašus vairāk, lai justos pārliecināts vairākus gadus – tā būs vislabākā izvēle.