Kronšteins, trieciena slāpētājs tavai automašīnai
Bufera stiprinājums priekš Top auto markām
- BMW 5. Sērija Bufera stiprinājums
- Bufera stiprinājums BMW 3. Sērija
- Kronšteins, trieciena slāpētājs AUDI A6
- AUDI A4
- VW GOLF Bufera stiprinājums
- Bufera stiprinājums VW PASSAT
- Kronšteins, trieciena slāpētājs VOLVO V70
- BMW X5
- OPEL ASTRA Bufera stiprinājums
- Bufera stiprinājums OPEL ZAFIRA
- Kronšteins, trieciena slāpētājs VOLVO XC 90
- MERCEDES-BENZ E Klase
- TOYOTA AVENSIS Bufera stiprinājums
- Bufera stiprinājums VOLVO S60
- Kronšteins, trieciena slāpētājs FORD FOCUS
- MERCEDES-BENZ C Klase
- VOLVO XC70 Bufera stiprinājums
- Bufera stiprinājums VW TOURAN
- Kronšteins, trieciena slāpētājs VOLVO V50
- AUDI A3
Kronšteins, trieciena slāpētājs defekts? » Noteikt darbības traucējumu • Remonts • Nomaiņas rokasgrāmata
Nav viegli ieraugāms, bet svarīgs – bufera kronšteins
Bufera kronšteins ir tā auto daļa, kas atrodas noteiktā attālumā no automašīnas virsbūves, nodrošinot aizsardzību sadursmes gadījumā. Tas sastāv no leņķveida metinātas metāla daļas. Bampera kronšteins ietilpst automobiļa defomācijas zonā, tāpat kā pats buferis. Tā uzstādīšana ir ļoti vienkārša.
Kontrolējiet izmaksas avārijas gadījumā
Buferis vairs nav droša aizsardzība visa veida nelielās sadursmēs, kā tas bija agrāk. Dizaina un svara apsvērumu dēļ automašīnas buferus mūsdienās izgatavo no plastmasas, un tie diezgan trausli. Tomēr tam ir svarīga funkcija: pasargāt šasijas no bojājumiem nelielu sadursmju laikā. Lai optimāli veiktu šo uzdevumu, kronšteini notur buferi apmēram 15 cm attālumā no mašīnas virsbūves, izveidojot papildu bufervietu starp pašu buferi un virsbūvi. Sadursmes gadījumā vispirms saliecas buferis, tad seko kronšteini un visbeidzot arī automašīnas virsbūves daļa. Buferis palīdz samazināt remonta izmaksas. Ja sadursme bija pietiekami neliela, lai deformētu buferi un kronšteinus, tos var viegli nomainīt bez metināšanas.
Bufera kronšteina uzbūve
Bufera kronšteins sastāv no metāla elementa ar atverēm, kurās ir iemetināts vertikāli novietots metāla gabals. Caurumos iegriež montāžas skrūves. No otras puses kronšteinam ir nepieciešams stiprinājuma elements, lai noturētu buferi. Iespējams, tie ir arī skrūvju turētāji. Citas bieži sastopamas konstrukcijas ir sliedes vai sēžas.
Cik izturīgs ir bufera kronšteins?
ASV XX gadsimta 70. un 80. gados bija pieņemts, ka automašīnai vajadzētu palikt neskartai, ja tā nonāk sadursmē, braucot ar ātrumu vismaz 5 km/h. Tāpēc sāka ražot milzīgus buferus, kas aprīkoti ar ļoti smagiem kronšteiniem. Parasto atbalsta metāla plākšņu vietā tika uzstādītas buferētas sistēmas ar atiestatīšanas funkciju. Šie ļoti dārgi un ļoti smagi buferi vairs netiek izmantoti.
Jo īpaši laikmetā, kad mašīnas ir aprīkotas ar sadursmes novēršanas sensoriem, šīs dārgas konstrukcijas, kas patērē degvielu, vairs nav aktuālas. Mūsdienās buferis sadursmes gadījumā parasti tiek bojāti, it īpaši tas attiecas uz buferiem, kas nokrāsoti virsbūves krāsā. Tomēr parasti sadursmē ar ātrumā 8 km / h buferi netiek bojāti, lai gan tas lielā mērā ir atkarīgs no automašīnas modeļa.
Bufera kronšteina bojājumi
Buferu kronšteini cieši ne tikai avārijas laikā, tiem ir arī cits ienaidnieks – rūsa. Lai gan kronšteini ir veidoti no metāla, kas no rūsas ir aizsargāts ar cinka slāni, smiltis vai ilgstoša mašīnas lietošana var pakāpeniski sabojāt šo aizsargājošo slāni. Korozija sāk savu postoši iedarbību, sabojājot kronšteinus. Tas kļūst pamanāms, kad buferis pēkšņi sašķiebjas uz vienu pusi. Bet līdz brīdim, kad tas ir redzams, var paiet 10 gadi. Tāpēc regulāri jāpārbauda, vai bufera kronšteins nav sarūsējis.
Bufera kronšteina remonts
Remontējot bufera kronšteinu, vienīgās grūtības var rasties ar paša bufera noņemšanu, to nesabojājot. Remontējot mūsdienu automašīnas, ir nepieciešama īpaša piesardzība, un jādarbojas saskaņā ar apkopes plānu. Bufera zonā mēz būt izvietoti gaisa spilvenu sadursmes sensori. Ja tie ir aktivizēti, remonts būs daudz sarežģītāks nekā vienkārša kronšteina nomaiņa. Dažos gadījumos ir vieglāk demontēt buferi kopā ar kronšteiniem, un tikai pēc tam tos noņemt no bufera. Tas jo īpaši attiecas uz sistēmām ar sliežu un sēžas sistēmām. Teorētiski bufera kronšteinu ir iespējams piemetināt. Bet pievilcīgās rezerves daļu cenas padara šo piņķerīgo remonta mēģinājumu nevajadzīgu.
Bufera kronšteina kvalitāte
No tehniskā skatpunkta bufera kronšteins ir vienkārša auto daļa. Ģimenes automašīnām cenas par šo auto daļu sākas apmēram no 10 eiro. Tomēr ražotas tiek tikai OEM kvalitātes auto detaļas, ko pieprasa auto ražotāji ar mērķi, lai šī rezerves daļa būti ideāli piemērota mašīnai, pienācīgi izgatavota, aizsargāta pret rūsēšanu un tai būtu izturīga. Šo iemeslu dēļ mūsu veikalā jūs atradīsies tikai tādus bufera kronšteinus, kas atbilst minētajām automobiļa ražotāja prasībām.