Ķīļrievu siksna tavai automašīnai

Ķīļrievu siksna priekš Top auto markām
- Ķīļrievu siksna BMW 3. Sērija
- Ķīļrievu siksna BMW 5. Sērija
- Ķīļrievu siksna AUDI A6
- AUDI A4
- Ķīļrievu siksna VW GOLF
- Ķīļrievu siksna VW PASSAT
- Ķīļrievu siksna BMW X5
- VOLVO V70
- Ķīļrievu siksna VOLVO XC 90
- Ķīļrievu siksna MERCEDES-BENZ E Klase
- Ķīļrievu siksna OPEL ASTRA
- OPEL ZAFIRA
- Ķīļrievu siksna VW TRANSPORTER
- Ķīļrievu siksna BMW 7. Sērija
- Ķīļrievu siksna FORD FOCUS
- MERCEDES-BENZ C Klase
- Ķīļrievu siksna JEEP GRAND CHEROKEE
- Ķīļrievu siksna BMW X3
- Ķīļrievu siksna TOYOTA AVENSIS
- AUDI A3
Ķīļrievu siksna defekts? » Noteikt darbības traucējumu • Remonts • Nomaiņas rokasgrāmata
Vairāk jaudas, mazāk čīkstēšanas ar serpentīna veida siksnu
Kurš atceras čīkstošo automašīnu skaņu ar vaļīgu zobsiksnu? Iemesls, kādēļ šis troksnis ir pazudis no publikas acīm, ir serpentīna veida siksna. Šis siksnas veids (rievsiksna vai rievsiksna) ir pilnībā aizvietojis tradicionālo zobsiksnu. Tomēr trokšņa samazināšana nebija iemesls, kādēļ tika izmainīts piedziņas siksnas dizains.
Augstāka efektivitāte ar to pašu ģeneratoru
Iemesls, kādēļ zobsiksnu aizvietoja serpentīna veida siksna, ir augstākas patērētāju prasības. Mūsdienu automašīna ir vairāk aprīkota ar elektroniku, nekā agrāk tika darīts. Sēdekļu apsildei, gaisa kondicionētājam, drošības un komforta sistēmām, sensoriem, jaudīgām audio sistēmām u.c. ir nepieciešams vairāk enerģijas no ģeneratora, nekā vecas 12 V spoles varētu nodrošināt.
Lielāka ģeneratora uzstādīšana būtu viens no risinājumiem, lai palielinātu elektroenerģijas piegādi automašīnā. Taču tas var būt ļoti dārgi. Tā vietā pieejamais ģenerators strādā ar lielāku ātrumu. Tomēr tam var būt nozīmīgi trūkumi: gultnis nodilst ātrāk, nekā tad, ja ģeneratoru darbina parastā zobsiksna.
Samazināts nodilums ar brīvu griešanos
Lai padarītu to pašu ģeneratoru efektīvāku, vienlaikus nenodarot postu gultņiem, ražotāji izmanto triku – mūsdienu automašīnās ģeneratoriem ir brīvgaitas ģeneratora skriemelis. Tas nozīmē, ka to var darbināt tikai vienā virzienā. Kad dzinējs darbojas pie zemiem apgriezieniem, spararats uztur rotācijas enerģiju līdz tas ir sasniedzis jaunos apgriezienus minūtē. Ciešajā savienojumā starp ģeneratoru un zobsiksnu ģeneratora ātrums tiek pastāvīgi samazināts un vēlāk palielināts. Tā rezultātā uz gultņi mazāk nodilst.
Serpentīna veida siksnas spriegošana
Siksnai jābūt nospriegotai ar pienācīgu spriegojumu, lai nodrošinātu nevainojamu brīvgaitas ģeneratora skriemeļa un ģeneratora darbību. Tas attiecas arī uz zobsiksnu. Ja starp piedziņu un ģeneratoru ir ciešs savienojums, tad siksnas spriegojumu regulē tieši ģenerators. Ģeneratora skriemelim ir nepieciešams ārējais spriegošanas skriemelis, kas uztur elastīgu spriegojumu. Savukārt ģeneratora skriemelim un spriegošanas skriemelim vajag platu kontaktvirsmu – tieši tādēļ šauro zobsiksnu jāaizvieto ar platāku serpetīna veida siksnu.
Tā pati efektivitāte, lielāka virsma
Serpentīna siksna ir plata siksna, ko nostiprina gareniskas rievas. V-veida rievām ir tāda pati funkcija kā tradicionālajai zobsiksnai – tās stabilizē siksnu un nodrošina kontaktvirsmu uz ģeneratora skriemeļa ar dzinēja piedziņas riteni. Daudzās automašīnās serpentīna siksna darbina arī ūdens sūkni, radot sev lielu slodzi.
Serpentīna veida siksnas maiņa
Serpentīna veida siksnas maiņa nav tik vienkārša kā agrāk. Obligāti jāveic spriegotāja funkcijas pārbaude. Mūsdienu zīmolu siksnas ir ļoti izturīgas. Kad pienāk apkopes termiņš, tās maina kopā ar ģeneratora skriemeli un spriegotāju. Tas nav tik lēti kā zobsiksnas maiņa, taču tas atjauno mašīnas funkcionalitāti līdz nākamajam apkopes termiņam vienā reizē. Ja siksna priekšlaicīgi saplīst, tas notiek, visticamāk, mehāniska bojājuma rezultātā. Taču to noteikti ir jāpārbauda. Bieži vien pie tā ir vainojami grauzēji. Pati siksna maksā 5-20 eur, un tās maiņa aizņem vien pāris minūtes. Zīmolu kvalitāte ir ļoti svarīga lielā spriegojuma dēļ. Tkai tas nodrošina vēlamo drošību ilgiem un mierīgiem braucieniem.