Amortizators tavai automašīnai

Amortizators priekš Top auto markām
- Amortizators BMW 3. Sērija
- Amortizators BMW 5. Sērija
- Amortizators AUDI A6
- AUDI A4
- Amortizators VW GOLF
- Amortizators VW PASSAT
- Amortizators BMW X5
- VOLVO V70
- Amortizators VOLVO XC 90
- Amortizators MERCEDES-BENZ E Klase
- Amortizators OPEL ASTRA
- OPEL ZAFIRA
- Amortizators VW TRANSPORTER
- Amortizators BMW 7. Sērija
- Amortizators FORD FOCUS
- MERCEDES-BENZ C Klase
- Amortizators JEEP GRAND CHEROKEE
- Amortizators BMW X3
- Amortizators TOYOTA AVENSIS
- AUDI A3
Amortizators defekts? » Noteikt darbības traucējumu • Remonts • Nomaiņas rokasgrāmata
Saķeres saglabāšana ar ceļu
Amortizators ir daļa no piekares un apvienojumā ar atsperēm ierobežo pārmērīgo transportlīdzekļa piekares kustību. Bojāts amortizators ievērojami apdraud braukšanas drošību. Par laimi, automašīnas piekari var viegli pārbaudīt.
Amortizatora uzbūve
Pastāv daudz dažādas uzbūves amortizatori. Galvenais šī moduļa uzdevums ir riteņa šūpojošās kustības ātrumu, lai padarītu kustību uz nelīdzena ceļa komfortablu. Ir pierādīts, ka automašīnās amortizatora un atsperes sistēma ir visefektīvākā. Kopā tie veido piekares statni, uz kā gulst viss mašīnas svars. Amortizators atrodas uz priekšējās piekares, vītņatsperu centrā. Tas padara uzstādīšanu ļoti sarežģītu un bīstamu. Tādēļ vissvarīgāk ir lietot piemērotus rīkus, mainot amortizatorus. Pagaidu risinājumi var beigties letāli!
Par pasažieru automašīnu aizmugurējās piekares vērpes atspere vai vītņatspere atrodas atsevišķi no amortizatora, padarot maiņu ievērojami vieglāku.
Patiesībā amortizators ir nekas cits kā gāzes atspere, kura ir cilindrs ar virzuli tajā. Cilindrs satur saspiestu gāzi. Virzuļa lejupejošā kustība saspiež gāzi vēl vairāk, radot pretspiedienu. Automašīna kustās uz augšu ar atsperi, slāpējot triecienus, tādējādi padarot braukšanu komfortablāku.
Amortizatora statņa bojājums
Gāzes atsperes vājā vieta vienmēr ir blīve starp cilindru un virzuli. Pastāvīgs spiediens pakāpeniski samazina tās efektivitāti. Saspiestā gāze izplūst, un amortizators nepilda savu funkciju. Parādās šādas pazīmes:
- Samazināta braukšanas kvalitāte;
- Garāks bremzēšanas ceļš;
- Braukšana līkumos ir apgrūtināta;
- Čīkstošas riepas;
- Automašīnu velk uz vienu no pusēm braukšanas laikā.
Amortizatora funkcionalitāti var vienkārši pārbaudīt. Noparkojiet automašīnu un spēcīgi spiediet automašīnu uz leju katrā no tās stūriem. Ja automašīna šūpojas atpakaļ vairākas reizes, amortizatori ir noteikti bojāti, un tos ir jānomaina. Taču tikai pārbaude, kas veikta autoservisā, var viest skaidru pārliecību.
Amortizatora maiņa
Uz aizmugurējās ass amortizatora maiņa ir vienkārša. Automašīnu paceļ ar domkratu tik augstu, lai ritenis brīvi karātos un amortizators būtu pilnībā brīvs. Tagad to var atskrūvēt un nomainīt.
Uz priekšējās ass piekares statnes maiņa ir daudz sarežģītāka. Visgrūtāk ir saspiest vītņatsperi, lai varētu noņemt iekšējo amortizatoru. Vītņatspere var radīt ļoti lielu spiedienu, kas ir loģiski – lai varētu droši slāpēt transportlīdzekļa kustības, kas sver vairākas tonnas. Šim uzdevumam drīkst izmantot tikai saspiešanas instrumentus, kas ir speciāli tam paredzēti. Nemēģiniet atsperi siet ar siksnām. Tas ir ļoti bīstami.
Amortizatoru un atsperu statņu kvalitāte
Lai gan amortizators ir diezgan sarežģīta komponente, cenas ir diezgan zemas. Iegādājoties jaunu piekari, tas ir ļoti atkarīgs no automašīnas vērtības vai cik ilgi tai vēl ir jābrauc. Veikals piedāvā arī lētas statnes. To kalpošanas ilgums un funkcionalitāte atspoguļojas cenā. Jūs varat sasniegt absolūtu drošības līmeni, izvēloties kvalitāti. Zīmolu produkti ir vienmēr labākā izvēle, pat ja tas nozīmē maksāt vairāk nekā 100 eur par amortizatoru pāri.