Klaņa gultnis tavai automašīnai

Klaņa gultnis priekš Top auto markām
- Klaņa gultnis BMW 3. Sērija
- Klaņa gultnis BMW 5. Sērija
- Klaņa gultnis AUDI A6
- AUDI A4
- Klaņa gultnis VW GOLF
- Klaņa gultnis VW PASSAT
- Klaņa gultnis BMW X5
- VOLVO V70
- Klaņa gultnis VOLVO XC 90
- Klaņa gultnis MERCEDES-BENZ E Klase
- Klaņa gultnis OPEL ASTRA
- OPEL ZAFIRA
- Klaņa gultnis VW TRANSPORTER
- Klaņa gultnis BMW 7. Sērija
- Klaņa gultnis FORD FOCUS
- MERCEDES-BENZ C Klase
- Klaņa gultnis JEEP GRAND CHEROKEE
- Klaņa gultnis BMW X3
- Klaņa gultnis TOYOTA AVENSIS
- AUDI A3
Klaņa gultnis defekts? » Noteikt darbības traucējumu • Remonts • Nomaiņas rokasgrāmata
Daļa no dzinēja kapitāla remonta – galvenais gultnis
Galvenais gultnis/ klaņa gultnis atrodas starp kloķa vārpstu un pašu klani. Tas nodrošina vienmērīgu un blīvu klaņa slīdēšanu un pareizu dzinēja darbību. Mūsdienās klaņa gultņa bojājumi notiek ļoti reti. Izmantojot mūsdienīgas metodes, klaņa gultni var pārbaudīt, neizjaucot pašu dzinēju.
Eļļošana ilgākam kalpošanas laikam
Dzinēja kalpošanas ilgums ir būtiski pagarinājies pēdējo trīsdesmit gadu laikā. Agrāk mašīnas varēja mest lūžņu kaudzē pēc nobrauktiem 100 000 km. Mūsdienās standarts ir trīskārt lielāks nobraukto kilometrus daudzums. Pat lētas mazlitrāžas automašīnas nobrauc vairāk nekā 200 000 km un kalpo daudz ilgāk, ja tiek pareizi apkoptas.
Ilgāka kalpošanas laika iemesls ir uzlabota gultņu tehnoloģija. Galvenie gultņi ir izgatavoti no metālkeramiskas bronzas, tādejādi tiem ir cieta virsma un šūnveida struktūra. Šūnveida struktūra nodrošina, ka klaņa gultņi spēja ieeļļoties paši. Pat tad, kad eļļas līmenis ir zems, gultņu ieliktņi ir piepildīt ar eļļu līdzīgi kā sūklis, nodrošinot gultni ar papildus smērvielu.
Vesels gabals ilgākam kalpošanas laikam
Cilvēki, kas nav speciālisti auto lietās, mēdz gultņus asociēt ar lodīšu vai rullīšu gultņiem. Tomēr dzinēja ražotā jauda nepieļauj, ka tiek izmantoti minētie gultņi, jo tiem ir mazas detaļas. Kāda no lodīšu vai rullīšu gultņa izkritušajām detaļām sekunžu laikā varētu sabojāt visu dzinēju. Tāpēc tiek izmantoti sadales vārpstas gultņi, kloķvārpstas gultņi un klaņa gultņi, kas tiek saukti arī par viena gabala gultņu ieliktņiem. Tie sastāv no diviem U-veida ieliktņiem, kas novietoti kronšteinos. Materiāls, no kā tie ir izgatavoti, ļauj pildīt gan gultņa funkcijas, gan ieeļļot mehānismu.
Klaņa gultņa bojājumi
Bojāt klaņa gultnis nevar pareizi sinhronizēt dzinēja darbaspēku. Pieaugošais spiediens iekšdedzes kamerā rada vairāku tūkstošu bāru spiedienu uz kloķa vārpstu, kurai saskares ar pārnesumkārbu un dzinēj riteņiem dēļ ir jāuztver pretmoments. Tas izraisa dubultu slodzi klaņa gultnī. Tāpēc ir pārsteidzoši, cik ilgi šīs vienkāršas auto daļas spēj kalpot.
Tomēr, ja rodas bojājumi, jārīkojas nekavējoties. Citādāk dzinēja nodalījumā izraisītais darba gājiens iznīcinās klaņa gultņus un kloķa vārpstu, galu galā apturot dzinēja darbību. Bojāts kloķa gultnis liek par sevi manīt, radot tikšķēšanas un klauvēšanas skaņu. Bet bieži vien ir jau par vēlu ko labot. Tāpēc labāk ir veikt galveno gultņu pārbaudi drošības nolūkos pēc noteiktas nobraukto kilometru skaita.
Aizsardzība ar eļļas analīzes palīdzību
Lēta un mūsdienīga procedūra, kā tiek pārbaudīts galvenais gultnis, ir eļļas analīze. Eļļas nomaiņas laikā tiek ņemts vecās eļļas paraugs un nosūtīts uz laboratoriju. Tur tiek pārbaudīts, vai eļļā ir abrazīvās daļiņas. Tas ļauj noteikt vispārējo dzinēja stāvokli. Ja eļļā ir augsts bronzas daļiņu daudzums, tas, piemēram, liecina par nodilušu klaņa gultni.
Klaņa gultņa maiņa
Klaņa gultņa maiņu var pielīdzināt tādai kā dzinēja “sirds operācijai”. Prasti klaņa gultnis tiek mainīts vienīgi tad, kad tiek veikts dzinēja kapitālremonts. Vienlaikus tiek nomainīti virzuļa gredzeni un sadales vārpsta gultņu ieliktņi. Ja vēlaties nomainīt vienīgi klaņa gultņus, tad parastos dzinējos ar augšpusē izvietotiem vārstiem tie ir atrodami netālu no eļļas noliešanas pannas. Pēc klaņa gultņa noņemšanas prasti ir redzama kloķa vārpsta ar pieskrūvēties klaņiem.
Tos ir viegli nomainīt, bet nepieciešama īpaša uzmanība. Citādi var rasties ievērojami dzinēja bojājumi. Atsevišķi gultņi ir pieejami par apmēram 20 eiro gabalā. Tomēr ieteicams nomanīt visu gultņu komplektu. Četru galvenie gultņi nodilst vienlaicīgi, tāpēc nav jēgas tos mainīt atsevišķi. Ja tiek mainīts galvenais gultnis, jāmaina arī eļļa.