Relejs, palaišanas iekārta tavai automašīnai

Relejs, palaišanas iekārta priekš Top auto markām
- Relejs, palaišanas iekārta BMW 3. Sērija
- Relejs, palaišanas iekārta BMW 5. Sērija
- Relejs, palaišanas iekārta AUDI A6
- AUDI A4
- Relejs, palaišanas iekārta VW GOLF
- Relejs, palaišanas iekārta VW PASSAT
- Relejs, palaišanas iekārta BMW X5
- VOLVO V70
- Relejs, palaišanas iekārta VOLVO XC 90
- Relejs, palaišanas iekārta MERCEDES-BENZ E Klase
- Relejs, palaišanas iekārta OPEL ASTRA
- OPEL ZAFIRA
- Relejs, palaišanas iekārta VW TRANSPORTER
- Relejs, palaišanas iekārta BMW 7. Sērija
- Relejs, palaišanas iekārta FORD FOCUS
- MERCEDES-BENZ C Klase
- Relejs, palaišanas iekārta JEEP GRAND CHEROKEE
- Relejs, palaišanas iekārta BMW X3
- Relejs, palaišanas iekārta TOYOTA AVENSIS
- AUDI A3
Relejs, palaišanas iekārta defekts? » Noteikt darbības traucējumu • Remonts • Nomaiņas rokasgrāmata
Dīzeļdzinēja iedarbināšana ar kvēlsveci
Kvēlsveces ir nepieciešams, la iedarbinātu dīzeļdzinēju aukstā starta apstākļos. Tās nodrošina degkameras iepriekšēju uzsildīšanu, padarot iespējamu aizdedzes procesu dīzeļdzinējā. Lai kvēlsveces pienācīgi darbotos, nepieciešama atsevišķa vadības ierīce.
Atšķirība starp dīzeļa un benzīna dzinēju
Svarīgā atšķirība starp benzīna un dīzeļa dzinējiem ir aizdedze. Kamēr benzīna dzinēja iedarbināšanai ir nepieciešama atsevišķa aizdedze, tad dīzeļdzinējus dēvē par pašaizdedzes dzinējiem. Tas nozīmē, ka izsmidzinātā degviela pati par sevi rada aizdegšanos attiecīga spiediena ietekmē. Dīzeļdzinējiem ir nepieciešams augstāks darba spiediens nekā benzīna dzinējiem. Pašaizdedzes dzinējos bieži sastopams ir 180 bāru spiediens, kamēr benzīna dzinējos spiediens sasniedz vien 75 bārus.
Tik augsts iekšējais spiediens tiek sasniegts vienīgi ideālos apstākļos – dzinējs ir pietiekami uzsildīts un visas metāla daļas ir izpletušās līdz paredzētajam lielumam, lai dīzeļdzinēja sistēma varētu pienācīgi izturēt augstu iekšējo spiedienu. Piedevām, dīzeļdzinējam ir zema aizdegšanas temperatūra tā augstās veiktspējas dēļ. Tāpēc tam ir nepieciešams ilgāks laiks, lai uzkarstu. Īpaši, ja ārā ir auksts laiks, kvēlsveces ir svarīgas, lai iedarbinātu dīzeļdzinēju.
Kvēlsveču uzdevums
Kvēlsveces sastāv no metāla stienīša, kas spēj izturēt augstu temperatūru. Bieži vien tiek izmantots karbonizēts tērauds. Stienītim pieslēdz augstu strāvu, tādejādi tas sāk kvēlot. Izsmidzinātā dīzeļdegviela tiek aizdedzināta ar kvēlsveci, nesasniedzot pašaizdegšanās pakāpi. Automātisko kvēlošanas procesu kontrolē kvēlsveces darbības laika vadības iekārta.
Kvēlsveces darbības laika vadības iekārtas uzdevums
Kad dīzeļdzinēji tikko bija izdomāti, kvēlsveci kontrolēja ar vienkāršiem divu metālu sakausējumu slēdžiem. Tie bija ļoti neprecīzi un ātri salūza. Lai nodrošinātu precīzu iepriekšējās uzsildīšanās laiku, mūsdienās tiek izmantoti profesionāla kvēlsveces darbības laika vadības iekārta. Tā kontrolē spriegumu, maksimālo temperatūru, iepriekšējās uzsildīšanās laiku un efektīvu pēcspīdēšanas ilgumu. Vadības iekārta veic ne tikai vadības, bet arī mērīšanas funkciju. Ja kvēlsveces darbības laika vadības iekārta konstatē novirzi no nepieciešamās normas, tā var ziņot par iespējamu kvēlsveces kļūdu un novirzīt to uz kļūdu saglabāšanas atmiņu.
Automātiskās iepriekšējās uzsildīšanas ierīces kļūdas
Kvēlsveces darbības laika vadības iekārta ir elektroiekārta, un to ietekmē mitrums. Prasti par darbības kļūdām tiek ziņots dzinēja vadības iekārtai, kā arī tiek noteikts precīzs kļūdas kods. Visvieglāk darbības kļūmi ir konstatēt tad, kad nav iespējams iedarbināt mašīnu. Visbiežāk bojāts ir tikai drošinātājs. Jānodrošina, lai pielaides strāva būtu augts, jo tādejādi tiek novērsta vadu sadegšana.
Ja automātiskā uzsildīšanas ierīces kļūst trausla un plaisā, jo ir jau veca, tā ir jāaizvieto. Tas ir vienkārši. Šī iekārta ir vienkāršs spraudnis, kuru ir viegli izņemt un aizvietot ar jaunu. Ieteicams nomainīt kvēlsveces kopā ar vadības iekārtu, tādejādi nodrošinot labu dīzeļdegvielas iepriekšējās uzsildīšanas sistēmas stāvokli.
Kvēlsveces darbības laika vadības iekārtas iegāde
Lai arī šī ir tehniski sarežģīta iekārta, kura pilda svarīgu uzdevumu, kvēlsveces darbības laika vadības iekārta ir patiešām lēta. Cena, atkarībā no ražotāja un mašīnas modeļa, ir apmēram 50 eiro. Lai arī šīs detaļas nomaiņa ir vienkārša, daudzu mašīnu īpašniekiem nāksies doties uz auto darbnīcu, jo nepieciešams izdzēs kļūdas atmiņu, kā arī jāiestata jauns automātisks iepriekšējās uzsildīšanās režīms. Tas ir pāris minūšu darbs. Parasti kvēlsveces darbības laika vadības iekārtas bojājumi ir labojami, un tos var novērs speciālists, kuram ir vispārējas zināšanas mehantronikas jomā.