Dzinējs-autodaļas visām automarkām

Dzinējs par šādiem auto modeļiem
Dzinējs - Kas jums jāzina par mehāniku, nolietojumu un remontu
Siksnas pārvads dzinējā nodrošina to, ka vienmēr precīzi ir saskaņoti laiki starp virzuļa gājienu un vārsta atvēršanu. Šim nolūkam dzinējā / siksnas pārvadā kā savienojošais elements starp kloķvārpstu un sadales vārpstu ir zobsiksna.
Vispārīga informācija par zobsiksnu
Zobsiksna savieno sadales vārpsta un kloķvārpstu vienu ar otru tā, lai tās vienmēr savstarpēji un sinhroni darbotos. Zobsiksna ir plakana josta, kas izgatavota no gumijas-stiklplasta maisījuma, kurai iekšpusē ir zobi.
Šie zobi tiek fiksēti uz siksnas skriemeļiem, kas ir uzstādīti uz sadales vārpstas un kloķvārpstas. Atkarībā no transportlīdzekļa zobsiksnas var tikt arī izmantotas, lai darbinātu citus komponentus: stūres pastiprinātāja sūkni, ūdens sūkni un/vai ģeneratoru. Pirmkārt, šādā veidā dzinējā tiek integrēts ūdens sūknis, un vienlaikus tas nospriego zobsiksnu. Daudzu dzinēju veidos kā alternatīva tiek uzstādīti atsevišķi zobsiksnas spriegotāji, tā sauktie „spriegotājrullīši”.
Kā nomainīt zobsiksnu
Vai tas būtu ūdens sūknis vai nospriegošanas rullītis – zobsiksnas maiņas gadījumā šīs detaļas vienmēr ir jānomaina. Īpaši sarežģītos transportlīdzekļos, piemēram, Boxer vai V-veida dzinējos ar divām cilindru rindām, var tikt uzstādīta tikai viena zobsiksna. Tomēr šādā gadījumā zobsiksna ir ļoti gara, kā arī tās nomaiņa ir dārga. Kā likums, šādos transportlīdzekļos ir jāizņem viss dzinējs, kā, piemēram, Alfa Romeo 166. Parastos četru vai sešu cilindru vienas rindas dzinējos zobsiksna atrodas dzinēja korpusa malā un to var samērā viegli aizstāt, neizņemot dzinēju.
Lai nomainītu zobsiksnu, jums ir precīzi jāseko remontplānam. Svarīgākais ir nesajaukt tās stāvokli starp kloķvārpstu un sadales vārpstu, uzstādot jauno zobsiksnu. Šim nolūkam tiek pievienotas atzīmes uz zobsiksnas dzenošā riteņa un kloķvārpstas un sadales vārpstas korpusa, kurām vēlāk ir jāsakrīt. Taču pat, ja šķiet, ka kloķvārpsta un sadales vārpsta sakrīt, viena no divām vārpstām var būt pagriezta tieši par 360°. Tādēļ, mainot zobsiksnu, vienmēr pirmās jāuzstāda aizdedzes sveces, lai, testējot dzinēju, to varētu pagriezt ar roku.
Zobsiksna vienmēr ir jāpārbauda, ievērojot noteiktus laika intervālos, vai, ja radušās aizdomas. Piemēram, lietotos transportlīdzekļos var vienkārši veikt vizuālas pārbaudes. Ja zobsiksnai jau ir savijumi uz stiklplasta auduma vai redzamas pirmās plaisas - pienācis pēdējais laiks tās nomaiņai. Taču pat šķietami ideālā stāvoklī esoša zobsiksna var pēkšņi plīst. Tādēļ, ja jūs nezināt, kad tā ir tikusi mainīta, ieteicams ir piesardzības dēļ veikt maiņu. Atkarībā no transportlīdzekļa veida zobsiksnas maiņa ir nepieciešama ik pēc 50’000 līdz 120’000 kilometru nobraukuma. Iegādājoties vecākus transportlīdzekļus, par intervāliem var konsultēties ar citiem šī modeļa transportlīdzekļu īpašniekiem. Alfa Romeo 166 ražotāja ieteiktais maiņas intervāls ir aptuveni 80’000 kilometri, taču īpašnieki parasti apgalvo, ka maiņa ir nepieciešama jau pēc 60’000 kilometriem.
Nekādā gadījumā nevajadzētu mēģināt taupīt uz zobsiksnas vai tās papildkomponentu rēķina. Spriegotājrullīša vai ūdens sūkņa darbmūžs ir diezgan precīzi saskaņots ar zobsiksnas kalpošanas laiku. Ja, nomainot zobsiksnu, spriegotājrullītis tiek ignorēts, pēc dažiem tūkstošiem kilometru tas izraisīs jaunās zobsiksnas plīsumu un var radīt nopietnus dzinēja bojājumus.
Viss zobsiksnai
Pilns zobsiksnas komplekts maksā daudz mazāk, nekā varētu domāt. Vienkārši zobsiksnu komplekti, kuros jau ir iekļauts spriegotājrullītis, maksā lētāk par 15 eiro. Tas padara vecāka gadu gājuma, lietotu automašīnu remontu un apkopi īpaši izdevīgu.
Autorezervesdalas24 piedāvā visu mūsu zobsiksnu komplektu klāstu. Mūsu eksperts-mehāniķis sniegs jums noderīgu padomu, ja rodas problēmas uzstādīšanas laikā. Zobsiksnas maiņa ir zināms izaicinājums, taču, bruņojoties ar nelielām prasmēm, ar to tiks galā arī iesācējs.