Kronšteins, bremžu suports tavai automašīnai

Kronšteins, bremžu suports priekš Top auto markām
- Kronšteins, bremžu suports BMW 3. Sērija
- Kronšteins, bremžu suports BMW 5. Sērija
- Kronšteins, bremžu suports AUDI A6
- AUDI A4
- Kronšteins, bremžu suports VW GOLF
- Kronšteins, bremžu suports VW PASSAT
- Kronšteins, bremžu suports BMW X5
- VOLVO V70
- Kronšteins, bremžu suports VOLVO XC 90
- Kronšteins, bremžu suports MERCEDES-BENZ E Klase
- Kronšteins, bremžu suports OPEL ASTRA
- OPEL ZAFIRA
- Kronšteins, bremžu suports VW TRANSPORTER
- Kronšteins, bremžu suports BMW 7. Sērija
- Kronšteins, bremžu suports FORD FOCUS
- MERCEDES-BENZ C Klase
- Kronšteins, bremžu suports JEEP GRAND CHEROKEE
- Kronšteins, bremžu suports BMW X3
- Kronšteins, bremžu suports TOYOTA AVENSIS
- AUDI A3
Kronšteins, bremžu suports defekts? » Noteikt darbības traucējumu • Remonts • Nomaiņas rokasgrāmata
Droša apjomīgas slodzes kontrolēšana ar bremžu suporta skavu
Bremžu suporta skava ir daļa no bremžu diska, un tai ir svarīga nozīme. Pie skavas ir piestiprināts bremžu suports. Savukārt pie bremžu suporta ir piestiprinātas bremžu uzlikas. Kad tiek spiestas bremzes, bremžu uzlikas ar lielu spēku tiek piespiestas rotējošam bremžu diskam, kas arī ir izveidoti no izturīga tērauda. Bremzēšana izraisa pamatīga spēka pielietošanu. Bremžu suportam ir jāspēj droši absorbēt šo spēku.
Kādi spēki ietekmē bremžu suporta skavas?
Vispirms, bremžu uzlikas ļauj nodrošināt proporcionālu pretspēka izstrādi, kad tās piespiežas bremžu diskam. Parastas, pilnīgas mašīnas apstāšanās laikā bremžu spiediens var sasniegt pat 150 bārus. Ārkārtas bremzēšanas gadījumā, ko iedarbinājusi bremžu palīgierīce, bremzēšanas spriegums uz kādu brīdi var sasniegt pat 400 bārus. Bremžu suporta skavām jābūt tiešām izturīgām, lai nesalūztu gabalos, jo tām ilgstoši jāiztur lineāra slodze.
Vadītājs nebremzē, kad mašīna stāv uz vietas, bet gan braukšanas laikā. Jo ātrāk griežas bremžu disks, jo stiprāki ir bīdes spēks bremzēšanas laikā. Berze nerodas vertikālā virzienā, bet paralēlie, uz bremžu diskiem un bremžu uzlikām. Šī paralēlā berze tiek pārvērsta leņķveida spēka vektorā kopā ar spiedienu, kas nemitīgi maina kustības virzienu un jaudu. Šie augstie, leņķa un mainīgie spēki pieprasa, lai šī mašīnas daļa būtu augstas kvalitātes un izturīga.
Bremžu suporta skavas konstrukcija
Bremžu suporta skava ir neticami tieva, viengabalaina daļa, kas ir izgatavota no cinkota lietā tērauda. Tas vienmēr tiek veidots saskaņā ar katru atsevišķu mašīnas tipu. Tas sastāv no pašas skavas ar skrūvju stiprinājumiem, kas atrodas uz riteņa rumbas, kā arī uz bremžu uzliku ietvara. Kopumā bremžu suporta skava ir ļoti izturīgs un kalpo tik ilgi, cik pati mašīna. Tomēr skava ir jātīra un jāpārbauda katru reizi, kad tiek mainītas bremžu uzlikas.
Bremžu suporta skavas kalpošanas ilgums
Lai arī bremžu suporta skava izjūt augstu tehnisku slodzi, tai parasti ir ilgs kalpošanas laiks. Cilvēks, kas nav speciālists, nevarēs noteikt šīs auto daļas kvalitāte. Būtībā auto daļas kvalitāte ir atkarīga no tā izgatavošanā izmantotajiem materiāliem, kā arī no veida, kā tā ir ražota. Izmantot ļauts vienīgi izlietas un veidnēs atlietas daļas, kas ir apstrādātas ar pareizu proporciju alvas sakausējuma sastāvdaļām un kas ir profesionāli saspiestas un izlīdzinātas. Dziļas rotācijas vīles uz bremžu suprota skavas liecina, ka ražotāja veiktā kvalitātes kontrole nav bijusi pietiekama.
Bremžu suprota skavu ražošana
Bremžu suporta skavas ir tehniski svarīga mašīnas daļa, tāpēc tās nešaubīgi jāpakļauj visaptverošai kvalitātes kontroles sistēmai. Daudzi auto ražotāji ir noteikuši obligātu šo auto daļu pārbaudi, vismaz mašīnām ar lielu jaudu. Šo pārbadu veic ar ultraskaņu un rentgenu, lai pārbaudītu, vai skavās nav robu vai svešķermeņu, kas ir radušies atliešanas laikā.
Bremžu suportu skavu bojājumi
Bremžu suportu skavas var tikt deformētas pēc daudziem to izmantošanas gadiem. Visbiežāk sastopamiem bojājumi ir plaisas skavās. Šādā gadījumā ir nepieciešama veikt rūpīgu auto daļas aprūpi, t.i., ja rodas plaisas, skavas uzreiz ir jānomaina. Bremžu suportu skavas nedrīkst metināt vai līmēt. Vienīgais iespējamais veids, kā atjaunot drošu pārvietošanos uz ceļa, ir skavas nomainīt. Bremžu suprota skavu maiņa nav sarežģīta. Skava ir nostiprināta ar divām skrūvē. Šīs skrūves ir jāaizvieto un jānostiprina pareizā vērpes momentā. Informācija par vērpes momentu ir atrodama automašīnas lietošanas rokasgrāmatā.
Ne pārāk dārgi
Bremžu suportu skava ir gan tehniski svarīga, gan ļoti vienkārša auto daļa. Tāpēc tā cena ir diezgan zema. Pat zīmolu ražotie produkti, piemēram, no TRW, reti maksā vairāk par 60 eiro. Tomēr jaunas auto daļas cena lielākoties ir atkarīga no pašas mašīnas. Jo lielāka ir dzinēja jauda un jo smagāka mašīna, jo spēcīgāka būs slodzes iedarbība uz bremžu suportu skavu. Tāpēc skavai ir jābūt attiecīgi izturīgai. Lietotas skavas izmantošana ir aizliegta. Nerotaļājieties ar jūsu drošību, bet vienmēr parūpējieties par augstas kvalitātes auto daļu izmatošanu.