Apsilde/dzesēšanas sistēma-autodaļas visām automarkām

Apsilde/dzesēšanas sistēma par šādiem auto modeļiem
Apsilde/dzesēšanas sistēma - Kas jums jāzina par mehāniku, nolietojumu un remontu
Iekšdedzes dzinējiem to uzbūves dēļ ir salīdzinoši zema efektivitāte. Tikai apmēram 37 - 42% no sadedzē iegūtās enerģijas dzinēji pārvērš kinētiskajā enerģijā. Diemžēl vairāk nekā puse no degvielas iegūtās enerģijas tiek pārvērsta siltumā. Tas nozīmē, ka vienmēr ir jākontrolē, lai dzinējs nepārkarstu. Lai pilnībā nezaudētu saražoto siltumu, tas tiek izmantots salona sildīšanai. Tam ir nepieciešama sarežģīta siltummaiņu, cauruļu un sūkņu sistēma.
Dzesēšanas kontūrs
Dzesēšanas kontūrs ar ūdeni dzesējamā transportlīdzeklī (izņemot kuģus) ir slēgta sistēma un sastāv no pieciem dažādiem komponentiem. Tas ir ļoti jutīgs, un atklātie bojājumi ir nekavējoties jālabo. Nestrādājošs dzesēšanas kontūrs neizbēgami izraisa būtiskus dzinēja bojājumus.
Izplešanās tvertne
Vairumā (taču pēdējā laikā ne visos) transportlīdzekļu dzesēšanas šķidrums tiek pildīts izplešanās tvertnē. Izplešanās tvertne vienmēr parāda dzesēšanas šķidruma statusu un stāvokli. Ja izplešanās tvertne netiek izmantota, dzesēšanas šķidrums tiek padots tieši radiatora dzesēšanas sistēmā. Bojātas izplešanās tvertnes var būt ieplaisājušas. Pastāvīgi plaisājošas izplešanās tvertnes norāda uz būtiskākiem defektiem, parasti bojātu cilindru galvas blīvi.
Radiators ar ventilatoru un devēju
Radiators tiek izmantots, lai kliedētu pārmērīgo karstumu, izmantojot pretvēja plūsmu. Tas sastāv no appinuma, kas izgatavots no alumīnija folijas, caur kuru var plūst gaiss. Appinumu caurauž no vara izgatavotu caurulīšu sistēma, caur kurām plūst dzesēšanas šķidrums. Lai droši kliedētu siltumu no dzesēšanas kontūra, automašīnai stāvot uz vietas, vai augstas āra temperatūras apstākļos, ražotājs papildus uz radiatora ir uzstādījis ventilatoru. Tas tiek darbināts ar elektrodzinēju vai tieši no dzinēja. Jūs varat noteikt radiatora bojājumu pēc pastāvīgas dzinēja pārkaršanas. Ja radiators ir tik ļoti izrūsējis, ka sāk izkrist dzesējošās ribas, tas ir jānomaina. Tas pats attiecas uz ventilatoru, ja tas pārstāj darboties.
Dzinēja cauruļu sistēma
Dzinējā atrodas cauruļu sistēma, caur kuru plūst dzesēšanas šķidrums. Dzinēja dzesēšanas sistēma tiek iedalīta „mazajā” un „lielajā” dzesēšanas kontūrā. „Mazais” dzesēšana kontūrs tiek aktivizēts uzreiz pēc auksta dzinēja iedarbināšanas un uztur ūdeni dzinējā. Tas sasilst tik ātri, cik vien iespējams, un sniedz dzinējam nepieciešamo darba temperatūru. Dzinējam nepieciešams, lai visi uzstādītie komponenti paplašinātos vēlamajā veidā līdz ar piegādāto siltumu. Piemēram, tas ir īpaši svarīgi vārstiem, lai tie būtu pareizi izvietoti un priekšlaicīgi nenodiltu. Dzesēšanas kontūru kontrolē termostats. Tas ir vienkāršs vārsts, kas atveras, dzesēšanas šķidrumam sasniedzot noteiktu temperatūru, un izbrīvē lielo dzesēšanas kontūru. Ja dzinējs nepietiekoši iesilst, pie vainas parasti ir termostats. Šo lēto komponentu var ļoti viegli nomainīt.
Ūdens sūknis
Ūdens sūknis tiek darbināts tieši no dzinēja. Daudzos dzinējos tas kalpo arī zobsiksnas nospriegošanai. Tas ir ērti pieejams uz dzinēja ārējās sienas un regulāri ir jāaizstāj, parasti vienlaicīgi ar zobsiksnas nomaiņu. Ūdens sūkņa bojājumi ir pamanāmi pēc noplūdēm un čīkstoņas.
Siltummainis ar gaisa vadības sistēmu un ventilatoru
Siltummainim ir tāda pati konstrukcija kā radiatoram, taču tas ir daudz mazāks. Tas ir faktiskais sildelements, kas ir atbildīgs par salona apsildi. Siltummainis atrodas uz virsbūves priekšdaļas un ir savienots ar salonu, izmantojot gaisa kanālu sistēmu. Izmantojot ventilatoru, kas tiek kontrolēts no mērinstrumentu paneļa, var noteikt caur siltummaini plūstošā gaisa daudzumu.
Siltummaiņa defektu var pamanīt, kad apsildes jauda vairs nav apmierinoša. Cita visai pamanāma norāde ir spēcīga kondensāta veidošanās uz vējstikla iekšpuses. Ņemot vērā to, ka siltummainis ir savienots ar dzesēšanas sistēmu, ūdens zudums ir ļoti bīstams dzinējam. Jebkura transportlīdzekļa siltummainis pats par sevi ir ļoti lēts. Tomēr tā nomaiņa ir ļoti sarežģīta, jo vairumā transportlīdzekļu ir jānoņem viss mērinstrumentu panelis un arī stūre.
Lētas un kvalitatīvas rezerves daļas
Mūsu interneta veikalā jūs atradīsiet visas apkures/dzesēšanas sistēmas rezerves daļas un daudz ko citu. Meklējiet īpašos piedāvājumus un atlaides!