Iztvaikotājs-autodaļas visām automarkām

Iztvaikotājs par šādiem auto modeļiem
Iztvaikotājs - Kas jums jāzina par mehāniku, nolietojumu un remontu
Dzinēja šļūtenes tiek izmantotas, lai transportētu visus svarīgos šķidrumus un gāzu maisījumu tādā veidā, lai tie sasniegtu galamērķi bez zudumiem. Visas šļūtenes nav vienādas - katra šļūtene ir precīzi saskaņota ar tai piemītošo funkciju izmēra un materiāla ziņā.
Šļūtenes dzinējā
Nespeciālistam atverot dzinēja pārsegu, viņu var nedaudz mulsināt šļūteņu un cauruļu juceklis. Taču šim juceklim ir stingra kārtība, kuru ievēro visi transportlīdzekļu ražotāji. Ikviens, kurš ir iepazinis automašīnas šļūteņu sistēmu, var pielietot šīs zināšanas jebkurai citai automašīnai.
Dzinēja darbībai tiek piegādāts gaiss, degviela un aizdedzes dzirkstele. Elektrosistēma ir aprīkota ar vadiem un kabeļiem; šļūtenes netiek izmantotas. Savukārt gaiss un degviela ir ierasti ar šļūtenēm saistītas vielas. Degvielas līnija sastāv no plānas gumijas šļūtenes, kas pārklāta ar tekstilmateriālu. Gaisa šļūtenes parasti tiek izgatavotas no alumīnija manšetes, kas ir īpaši svarīgi ziemā, jo ieplūdes gaiss var tikt sakarsēts. Dzinējam ir arī dažas ventilācijas caurules, kas kalpo, lai izvadītu dzinējā izveidojušos pārspiedienu.
Tomēr lielākā daļa šļūteņu atrodas automašīnas dzesēšanas sistēmā. Resnas gumijas šļūtenes stiepjas no izplešanās tvertnes vai radiatora līdz dzinējam, ūdens sūknim, termostatam un no turienes atkal atpakaļ. Citādus šļūteņu veidus var atrast bremžu pastiprinātājā un priekšējā stikla apskalošanas ierīcēs.
Šļūteņu sistēmas bojājumi
Šļūtenes plīst novecošanās vai mehāniski termiskas iejaukšanās dēļ. Visas šļūtenes, it īpaši ūdens šļūtenes, tiek izstrādātas tā, lai kaitējuma gadījumā tās pirmās sabojātos. Piemēram, ja transportlīdzeklī ir bojāta cilindru galvas blīve vai ūdens sūknis, vispirms notiek šļūtenes pārrāvums, tādējādi novēršot lielāku dzinēja bojājumu virzuļa ieķīlēšanās dēļ. Tādēļ, ja šļūtene ir bojāta, jums vajadzētu meklēt galveno cēloni. Iesitumu vai noberzumu gadījumā cēlonis var tikt ātri noskaidrots.
Grauzēji var nodarīt automašīnas cauruļu bojājumus. Kļūdaini pievienota šļūtene var slīdēt pret rotējošu komponentu, tādu kā siksnas skriemeli, kas var tam kaitēt. Ja šļūtenes ir jau ļoti porainas, neliela spiediena izmaiņa var izraisīt plīsumu. Tas notiek, piemēram, kad dzesēšanas sistēma ir piesārņota ar eļļu. Caurules pakāpeniski izdilst no iekšpuses un var pēkšņi pārsprāgt. Eļļa dzesēšanas ūdenī liecina par bojātu cilindra galvas blīvi. Tādēļ regulāri ir jāpārbauda dzesēšanas ūdens stāvoklis.
Bojātas benzīna līnijas ir pamanāmas pēc spēcīgas smakas un noplūstošiem pilieniem zem transportlīdzekļa. Tam ir nepieciešams steidzams remonts, jo nekontrolēta benzīna noplūde vienmēr ir saistīta ar augstu ugunsrisku. Bojātas bremžu pastiprinātāja vakuuma šļūtenes izraisa bremzēšanas dinamikas izmaiņas vai grūti izspiežamu bremžu pedāli.
Kā veikt šļūteņu sistēmas remontu
Galvenais: šļūtene vienmēr ir jāmaina pilnībā! Pirms daudziem gadiem, bojāta šļūtene tika vienkārši apgriezta un atkārtoti izmantota. Mūsdienās tiek ieteikts to nedarīt. Šļūtene, kurai ir noplūde vienā vietā, rīt var pārsprāgt citā vietā. Visas dzinēja nodalījuma šļūtenes būtībā ir ļoti lēta prece, uz kuru rēķina jums nebūtu jāekonomē. Ņemot vērā mūsdienu cenas, vairs nav vērts improvizēt un veikt to lāpīšanu. Šļūtene ir tikai tik laba, cik labs ir stiprinājumu materiāls. Arī uz skavu un kronšteinu rēķina nevajadzētu taupīt, izmantojot nepiemērotus līdzekļus. Arī šīs rezerves daļas ir lēta prece, kas var ievērojami uzlabot transportlīdzekļa drošību.