0

0.00

#

Stūres-autodaļas visām automarkām

Rezerves daļu katalogs Stūres daļas Premium kvalitātes

Stūres daļas autodaļu zīmolu ražotāji

  • MAPCO Stūres detaļas
  • A.B.S. Stūres detaļas
  • TRW Stūres detaļas

Stūres - Kas jums jāzina par mehāniku, nolietojumu un remontu

Stūres iekārta un šasija ļauj autovadītājam vienmēr vadīt transportlīdzekli vēlamajā virzienā. Tādējādi šasijas un stūres iekārtas galvenais uzdevums ir saglabāt transportlīdzekli kontrolējamu jebkurā ātrumā.
Izmantojot veselu stūres iekārtu un šasiju, transportlīdzeklis ir vadāms pat lielā ātrumā, līkumainos ceļos un pēkšņu izvairīšanās manevru gadījumā. Stipru transportlīdzekli ietekmējošu spēku dēļ bojājumus var pamanīt tikai tad, kad tiek zaudēta konkrētā kontrole: viena vai divas tonnas tērauda, kas šūpojas un mētājas no malas uz malu bez jebkādas kontroles, ir ļoti bīstamas, braucot pat nelielā ātrumā. Tāpēc līdztekus bremzēm vitāli nepieciešamas ir arī šasija un nevainojama stūres iekārta.

Stūres iekārtas un šasijas komponenti

Stūres iekārta sākas ar stūres ratu. Mūsdienās vairumā transportlīdzekļu rotācijas kustības no stūres rata tiek pārnestas uz stūres pastiprinātāja sūkni, kas pārsūta stūrēšanas spēkus uz stūres asīm. Vairumā transportlīdzekļu stūres mehānisms atrodas uz priekšējās ass. Tā sastāv no daudziem komponentiem, kas nodrošina to, ka riteņi tiek vienlaicīgi pagriezti vēlamajā stūrēšanas leņķī. Stūrēs iekārta pati par sevi ir ļoti nodilumizturīga un parasti kalpo visu transportlīdzekļa ekspluatācijas laiku.
Stūres pastiprinātāja sūknis var sabojāties, it īpaši vecākos transportlīdzekļos. Jebkurā gadījumā regulāri ir jāpārbauda stūres pastiprinātāja eļļa un, ja nepieciešams, tā ir jānomaina. Tomēr mehānismi, kas pagriež riteni un nodrošina augstu elastības amplitūdu, ir īpaši pakļauti nodilumam. Tie sastāv no daudziem komponentiem, kas ir izgatavoti no cieta tērauda detaļām, kuru kustīgajās daļās ir gumijas un plastmasas bukses.
Lodbalstiem ir arī gumijas manšete, zem kuras atrodas ar smērvielu pildīta lodveida galvas vadotne. Stūres mehānismu ievērojami ietekmē augsts nobraukums, ceļi bez cietā seguma vai sitieni, braucot pār augstām apmalēm. Savienojumu nodilums kļūst manāms pēc pasliktinošās braukšanas dinamikas un grabošas skaņas. Šādi bojātie komponenti ir jāaizstāj; to remonts ir aizliegts. Veicot šķērsstiepņu un lodbalstu nomaiņu, nomaināmā daļa ir jāpieskrūvē tieši ar tik apgriezieniem, kā bija pieskrūvēta vecā detaļa. Pretējā gadījumā transportlīdzekli vilks uz vienu pusi, un riepas daudz ātrāk nodils. Nepareizi uzstādītu šķērsstiepni jūs varat noteikt pēc stipri nodilušām riepām vienā transportlīdzekļa pusē vai pēc tā, ka braucot tas nepārtraukti tiek vilkts uz vienu pusi. Ja jūs neesat pārliecināts, vai šķērsstiepņi ir pareizi uzstādīti, jūs jebkurā specializētā uzņēmumā varat tos pārbaudīt un noregulēt, samaksājot apmēram 50 - 100 eiro.
Šasija kalpo tam, lai noturētu ērtu riteņu augstumu un kontrolētu tos. Tā sastāv no stipras tērauda atsperes un amortizatora. Atkarībā no konstrukcijas šie divi komponenti var tikt veidoti kā viena detaļa (amortizatora statnis) vai arī atsevišķas detaļas. Dažos transportlīdzekļos maināmu amortizatora statņu vietā ir iebūvēta hidropneimatiskās balstiekārtas šasija.

Kā noteikt un novērst stūres iekārtas un šasijas bojājumus

Bojātu transportlīdzekļa balstiekārtu var noteikt pēc pasliktinošās braukšanas dinamikas un nepatīkamas transportlīdzekļa šūpošanās. Tā kustība ir vāji kontrolējama, un riepas bieži spiedz. Tūlītēja nomaiņa to novērsīs. Veicot riepu vai bremžu maiņu, jums vajadzētu pēc noklusējuma vismaz aplūkot atsperes un amortizatorus: ja notiek amortizatora eļļas noplūde vai amortizators saspiešanas laikā izdod burbuļojošu skaņu, vai tiek pamanīta stipra korozija vai pat atsperes plaisāšana, detaļa ir nekavējoties jānomaina. Atsperes vienmēr ir jāatskrūvē ass virzienā.
Bez pacelšanas platformas izmantošanas ir iespējams pārbaudīt arī amortizatoru stāvokli: jums ir enerģiski jānospiež automašīnu uz leju katrā stūrī. Ja transportlīdzeklis stipri atlec, amortizators ir bojāts. Amortizatoru statņus un amortizatorus ir diezgan viegli nomainīt, ja tiek izmantoti piemēroti instrumenti. Atsperu spriegotāju var iegādāties par vien pāris eiro. Nevajadzētu veikt eksperimentus ar spriegošanas siksnām vai citiem palīglīdzekļiem, jo pēkšņi iztaisnojusies atspere var būt ļoti bīstama.

Atrodiet visu, kas nepieciešams jūsu stūres iekārtai/šasijai par pieņemamām cenām

Autorezervesdalas24.lv jūs atradīsiet visas nepieciešamās rezerves daļas, lai salabotu bojātu stūres iekārtu vai salauztu balstiekārtu. Pie mums vienmēr ir kādi īpašie piedāvājumi vai atlaides. Visas mūsu rezerves daļas atbilst ražotāju noteiktajai kvalitātei.

Populārākie produkti kategorijā Stūres