Devējs, pūtes spiediens tavai automašīnai

Devējs, pūtes spiediens priekš Top auto markām
- Devējs, pūtes spiediens BMW 3. Sērija
- Devējs, pūtes spiediens BMW 5. Sērija
- Devējs, pūtes spiediens AUDI A6
- AUDI A4
- Devējs, pūtes spiediens VW GOLF
- Devējs, pūtes spiediens VW PASSAT
- Devējs, pūtes spiediens BMW X5
- VOLVO V70
- Devējs, pūtes spiediens VOLVO XC 90
- Devējs, pūtes spiediens MERCEDES-BENZ E Klase
- Devējs, pūtes spiediens OPEL ASTRA
- OPEL ZAFIRA
- Devējs, pūtes spiediens VW TRANSPORTER
- Devējs, pūtes spiediens BMW 7. Sērija
- Devējs, pūtes spiediens FORD FOCUS
- MERCEDES-BENZ C Klase
- Devējs, pūtes spiediens JEEP GRAND CHEROKEE
- Devējs, pūtes spiediens BMW X3
- Devējs, pūtes spiediens TOYOTA AVENSIS
- AUDI A3
Devējs, pūtes spiediens defekts? » Noteikt darbības traucējumu • Remonts • Nomaiņas rokasgrāmata
Nevainojam dzinēja darbības kontrole ar ieplūdes kolektora gaisa spiediena sensoru
Ieplūdes kolektora gaisa spiediena seosors jeb manometrs ir svarīga auto sastāvdaļas, kas kontrolē degvielas daudzumu, kas tiek izsmidzināts degkamerās. Tas izmēra spiedienu kolektorā un nodod iegūto informāciju vadības ierīcei. Ziņas par spiediena pakāpi tiek izmantotas, lai aprēķinātu gaisa ieplūdes apjomu un nepieciešamo degvielas apjumu. Tādejādi tiek samazināts degvielas patēriņš un izplūdes gāzes ir tīrākas. Ieplūdes kolektora gaisa spiediena sensors ir alternatīva gaida plūsmas sensoram.
Ieplūdes kolektora gaisa spiediena sensora uzdevums
Ieplūdes kolektora gaisa spiediena sensors nosaka gaisa ieplūdes apjomu mašīnas degvielas sadegšanas vietās. Gaisa ieplūdes apjomu iespējams regulēt vienīgi ar droseļvārstu. Mūsdienu automašīnās tas nav pietiekami precīzs, jo īpaši, ja runa ir par izplūdes gāzu attīrīšanu. Gaisa un degvielas daudzumam vienmēr jābūt noteiktā attiecībā. Ja ir izsmidzināts pārāk daudz degvielas, tad sadegšanas process ir pārāk "apjomīgs".
Rezultātā rodas kvēpu pārpalikumi, kas var aizsprostot katalizatoru. Turklāt nesadegusī degviela var palikt katalizatorā, un aizdegšanās gadījumā tā var izraisīt platīna slāņa bojājumus. Ja ir izsmidzināts pārāk maz degvielas, tad sadegšanas process ir pārāk "neproduktīvs", izraisot zemāku dzinēja darbību, vienlaikus uzkarsējot dzinēju līdz augstai temperatūrai. Lai nodrošinātu, ka dzinējā ar nevainojams gaisa un degvielas maisījumu, liela nozīme ir ieplūdes kolektora gaisa spiediena sensoram.
Atšķirība starp gaisa plūsmas sensoru un gaisa spiediena sensoru
Abiem sensoriem ir vienāds uzdevums: mērīt gaisa ieplūdi un nepārtraukti nosūtīt iegūtos rezultāti vadības ierīcei. Gaisa plūsmas sensorā gaisa plūsma tiek vadīta gar uzkarsētu platīna stiepli. Sensors nosaka, cik lielā mērā gaisa masa atdzesē stiepli. Salīdzinot nepieciešamo un faktisko vērtību, vadības ierīce aprēķina gaisa ieplūdes daudzumu. Spiediena sensorā iekšējais spiediens ieplūdes kolektorā tiek mērīts ar membrānām.
Spiediena sensora atrašanās vieta
Spiediena sensors atrodas uz ieplūdes kolektora sānu malā. Mazos dobumos, piemēram, ieplūdes kolektorā, nešaubīgi pieņemt, ka pneimatiskais spiediens ir vienmērīgi sadalīts. Sensors ar ieplūdes kolektoru ir savienots vienīgi ar kontaktdakšu vai skrūvi. Vadu un vadības iekārtas savienojums ir izveidots ar vienkāršu daudzpolu slēdzi. To nomainīt ir ļoti vienkārši.
Ieplūdes kolektora gaisa spiediena sensora bojājumi
Kad noteikumi attiecībā uz izplūdes gāzu apjomu kļuva stingrāki, pieauga finansējuma apjoms, kas tika ieguldīts izpūtēju tehnoloģiju izstrādei. Ražotāji pastāvīgi meklē iespējas samazināt vidi piesārņojošo vielu emisiju un ievēro stingros notiekumus. Viens no veidiem, kā attīrīt izplūdes gāzes, bija atgāzes recirkulācijas vārsta izmantošana. Šis atgāzu recirkulācijas vārsts daļēji novirza emisijas atpakaļ uz degkameru cauri ieplūdes kolektoru. Ja radušās kvēpu daļiņas, tad tas atkal tiek sadedzinātas un padarītas videi nekaitīgas. Praksē šī metode darbojas labi, bet tai ir nepatīkams blakusefekts – recirkulācija izraisa kvēpu nogulsnēšanos ieplūdes kolektorā.
Tas ietekmē vistuvāk esošās auto daļas: ieplūdes kolektoru, iesūces cauruli, droseļvārstu un neizbēgami arī ieplūdes kolektora gaisa spiediena sensoru. Mūsdienu automašīnās, īpaši tajās, kuram ir dīzeļdzinēji, ir nepieciešama regulāra ieplūdes sistēmas tīrīšana. Tehniski vienkāršākās detaļas, piemēram, ieplūdes kolektoru vai droseļvārsta, var viegli iztīrīt jebkurā laikā. Daudz smalkāku auto daļu, piemēram, kolektora spiediena sensoru ar membrānām, ir grūtāk tīrīt. Tādēļ auto rezerve daļu ražotāji ir padarījuši pieejamas lētas rezerves daļas.
Atgāzes recirkulācijas vārsta noņemšana?
Daži šoferi noņem atgāzes recirkulācijas vārsta, lai izvairīto no atkārtotas ieplūdes sistēmas aizsērēšanās ar kvēpiem. Šāda rīcība rada traucējumus dzinēja vadības iekārtā un automobiļa izplūdes sistēmā. Piedevām, tas var izraisīt katalizatora bojājumus, bet tā nomaiņa var izrādīties daudz dārgāka nekā ieplūdes kolektora sastāvdaļu tīrīšana vai nomainīšana. Turklāt šī iemesla dēļ var netikt izsniegta automašīnas lietošanas atļauja. Policija konstatējot, ka atgāzes recirkulācijas vārsts ir noņemts, var uzlikt sodu.
Ieplūdes kolektora gaisa spiediena sensora iegāde
Gaisa ieplūdes sistēma tīrīšanas ir diezgan apgrūtinošs un ķēpīgs, bet tomēr vienkāršs process. Ieplūdes kolektora gaisa spiediena sensora nomaiņa arī ir ļoti vienkārša. Ja to nevar iztīrīt, var iegādāties jaunu apmēram 20 eiro vērtībā. Šī cena nav tik augsta, lai riskētu, ņemot nost atgāzes recirkulācijas vārstu.