Ogļu sukas, ģenerators tavai automašīnai

Ogļu sukas, ģenerators priekš Top auto markām
- Ogļu sukas, ģenerators BMW 3. Sērija
- Ogļu sukas, ģenerators BMW 5. Sērija
- Ogļu sukas, ģenerators AUDI A6
- AUDI A4
- Ogļu sukas, ģenerators VW GOLF
- Ogļu sukas, ģenerators VW PASSAT
- Ogļu sukas, ģenerators BMW X5
- VOLVO V70
- Ogļu sukas, ģenerators VOLVO XC 90
- Ogļu sukas, ģenerators MERCEDES-BENZ E Klase
- Ogļu sukas, ģenerators OPEL ASTRA
- OPEL ZAFIRA
- Ogļu sukas, ģenerators VW TRANSPORTER
- Ogļu sukas, ģenerators BMW 7. Sērija
- Ogļu sukas, ģenerators FORD FOCUS
- MERCEDES-BENZ C Klase
- Ogļu sukas, ģenerators JEEP GRAND CHEROKEE
- Ogļu sukas, ģenerators BMW X3
- Ogļu sukas, ģenerators TOYOTA AVENSIS
- AUDI A3
Ogļu sukas, ģenerators defekts? » Noteikt darbības traucējumu • Remonts • Nomaiņas rokasgrāmata
Maz rūpju – lielisks efekts
Uzlādes kontrollampiņa uz paneļa ir viegli pārlūkojama. Tā nerada nekādus draudus mašīnai un tās drošībai. Tomēr, ja ir konstatēta nepareiza mašīnas darbība, tā ir jāizlabo pēc iespējas ātrāk, jo citādi agri vai vēlu mašīna salūzīs un ar to nevarēs braukt. Mirgojoša kontrollampiņa, priekšējās gaismas, kas kļuvušās vājākas, vai tumšāks paneļa apgaismojuma ne vienmēr liecina, ka maiņstrāvas ģenerators ir pilnīgi bojāts. Lielākoties runa ir par nelieliem bojājumiem, kurus viegli var novērst, un tas izmaksās vien pāris eiro.
Strāvas plūsma
Jauda, lai iedarbinātu gaismu, nāk no akumulatora, ko uzlādē maiņstrāvas ģenerators. Maiņstrāvas ģenerators sastāv no diviem vara tinumiem – cilindriska tinuma, ko dēvē par “statoru”, kas ar dažu milimetru distanci ir apņēmis citu vara tinumu ar lakas pārklājumu, ko dēvē par “rotoru”. Abos tinumus ir dzelzs serde. Kad mašīna tiek iedarbināta, tinumi tiek elektrizēti, un tie rada spēcīgu magnētisko lauku dzelzs serdē. Rotors ir izveidots tā, lai grieztu piedziņas siksnas (ķīļsiksnu, piedziņas siksnu, zobiksnu). Tā tiek ģenerēta nepieciešamā elektriskā jauda. Šajā posmā tā no ģeneratora nonāk mašīnas elektroinstalācijas sistēmā. Saskarsmes punkts starp rotoru un vadu instalāciju ir oglekļa sukas.
Maiņstrāvas ģeneratora oglekļa sukas – nenovēršama izdilšana
Oglekļa sukas ir stienīši, kas veidoti no saspiesta grafīta. Stienīšis ir ievietoti vadošajā ieliktnī, un to piespiedējatspere atrodas šai ieliktnī. Stienīši ir izveidoti tā, ka tie beržas gar diviem vara gredzeniem ģeneratorā. Tādejādi oglekļa sukas iegūst elektrību no ģeneratora rotora. Tomēr neizbēgama ir oglekļa suku nolietošanās ar laiku. Pēc vairākiem desmitiem tūkstošiem kilometru grafīta stienīši ir tik ļoti nodiluši, ka piespiedējatspere vairs nespēja izveidot kontaktu ar vara gredzeniem. Tas rada ģeneratora bojājumus. Tomēr rezerves daļas maksā no 10 līdz 30 eiro atkarībā no mašīnas modeļa, un tās ir viegli nomainīt.
Maiņstrāvas ģeneratora oglekļa suku maiņas – viegli veicams, pašrocīgs darbs
Maiņstrāvas ģeneratora oglekļa suku maiņas ir viens no vieglākajiem mašīnā veicamajiem remontdarbiem. Oglekļa sukas atrodas plastmasas apvalkos. Tām ir pievienots vads, kas savieno ar vadu instalāciju. Šis apvalks ir piemontēts ar vienu vai divām mazām skrūvītēm. Skrūves var atskrūvēt, un apvalks ar atlikušo grafīta stienīti var tikt noņemts. Veco daļu vienkārši nomaina ar jaunu, un maiņštrāvas ģenerators ir salabots. Pirms tiek uzstādīta jauna auto daļa, maiņstrāvas ģeneratoru var apstrādāt ar bremžu tīrītāju, notīrot veco oglekļa suku atstātās pēdas. Pirms uzstādāt jaunu rezerves daļu, ir ieteicams uzgaidīt dažas minūtes, pirms bremžu tīrītājs ir pilnība iztvaikojis.
Iespējama ir arī oglekļa suku nomaiņa atsevišķi, bez apvalka. Tas ir sarežģīts darbs, tāpēc ekonomēt nevajadzētu.
Pārbaude glābj no papildus izmaksām
Pirms oglekļa sukas tiek noņemtas, ir ieteicams ar kabatas lukturīti apskatīt apvalka atverē esošos vara gredzenus. Iespējams, nodiluši ir ne tikai grafīta stienīšis, bet arī paši vara gredzeni. To var konstatēt, ja ir dziļa iedobe, ko atstājusi nemitīga saskarsme ar oglekļa sukām. Ja ir noticis šādi, ieteicams arī nomainīt vara gredzenus. Maiņštrāvas ģeneratoram piekļūt ir viegli. Par nelielu samaksu auto darbnīcā jūsu ģeneratoru pilnībā pārbaudīs un salabos. Tas galvenokārt ietver rotora vārpstas gultņa nomaiņu.
Labāk iztērēt lieku centu
Maiņstrāvas ģeneratora regulatoru ir ieteicams nomainīt kopā ar oglekļa sukām. Šī iekārta pārvērš maiņstrāvas ģeneratora maiņstrāvu par līdzstrāvu, un tai ir vēl daži citu uzdevumi. Daudziem mašīnu modeļiem oglekļa sukas un regulators jau ir uzstādīts kā atsevišķa vienība. Ja jūsu mašīnai tas tā nav, tad papildus izmaksas būs pietiekami zemas, lai jūs iegūtu augstu drošības līmeni ar nelielu piepūli.