Ievilcējrelejs, starteris tavai automašīnai

Ievilcējrelejs, starteris priekš Top auto markām
- Ievilcējrelejs, starteris BMW 3. Sērija
- Ievilcējrelejs, starteris BMW 5. Sērija
- Ievilcējrelejs, starteris AUDI A6
- AUDI A4
- Ievilcējrelejs, starteris VW GOLF
- Ievilcējrelejs, starteris VW PASSAT
- Ievilcējrelejs, starteris BMW X5
- VOLVO V70
- Ievilcējrelejs, starteris VOLVO XC 90
- Ievilcējrelejs, starteris MERCEDES-BENZ E Klase
- Ievilcējrelejs, starteris OPEL ASTRA
- OPEL ZAFIRA
- Ievilcējrelejs, starteris VW TRANSPORTER
- Ievilcējrelejs, starteris BMW 7. Sērija
- Ievilcējrelejs, starteris FORD FOCUS
- MERCEDES-BENZ C Klase
- Ievilcējrelejs, starteris JEEP GRAND CHEROKEE
- Ievilcējrelejs, starteris BMW X3
- Ievilcējrelejs, starteris TOYOTA AVENSIS
- AUDI A3
Ievilcējrelejs, starteris defekts? » Noteikt darbības traucējumu • Remonts • Nomaiņas rokasgrāmata
Mazs, bet neaizstājams: palaides motora magnētiskais slēdzis
Magnētiskais slēdzis ir maza automašīnas daļa uz dzinēja palaides motora. Lai gan palaidējs un magnētiskais slēdzis izskatās kā viena daļa, tās ir divas atsevišķas auto daļas, kuras var atsevišķi mainīt vai labot.
Palaidēja magnētiskā slēdža uzdevums
Palaidēja ir neliels, bet ļoti spēcīgs elektromotors. Tas darbina dzinēja kustīgajās daļas pietiekami ilgi, līdz ir noticis aizdegšanās process. Lai samazinātu nolietošanos un degvielas patēriņu, palaidējs tiek ieslēgts vienīgi iedarbināšanas procesa laikā. Braukšanas laikā tas tiek mehāniski atdalīts no dzinēja. Šim nolūkam palaidējam ir magnētiskais slēdzis. Slēdzis nogādā pielaides vārpstu piemērotā pielaides motora mazajā zobratā.
Magnētiskā slēdža uzbūve
Magnētiskais slēdzis sastāv no apvalka ar elektromagnētu, sprieguma atsperes, cilindra un pārnesumsviras. Iedarbinot automobili, ieslēdzas magnētiskais slēdzis. Tiklīdz ir atbrīvota aizdedzes atslēga, magnētiskais lauks magnētiskajā slēdzī pazūd, un spriegošanas atsperes tērauda cilindru atvelk atpakaļ sākotnējā stāvoklī.
Magnētiskā slēdža bojājumi
Pielaidēja motora magnētiskais slēdzis ir mehāniski elektriska detaļa, kas pakļauta augstam spriegumam un temperatūrai. Lai gan tā konstrukcija ir izturīga, tās kalpošanas ilgums ir 7 - 10 gadi. Par nolietotu magnētisko slēdzi liecina:
- iestrēdzis cilindrs uzkrājušos netīrumu dēļ;
- iestrēdzis cilindrs smērvielas sūces dēļ;
- iestrēdzis cilindrs uzsauguma izveidošanās dēļ;
- nepietiekama magnētiskā lauka ietekme;
- mehāniskais pārnesumsviras nodilums.
Ļoti zemas temperatūras gadījumā ir iespējams, ka iestrēgs arī pilnīgi jauns magnētiskais slēdzis. Mašīnas iedarbināšanas lakā uzmanīgi uzsitot ar āmuru pa slēdzi, iestrēgšanu var novērst. Vecāki pielaidēji, kuri mēdz iestrēgt, parasti ir bojāti, un tos ir jālabo vai jāaizstāj.
Iestrēgšana nopietni apdraud pielaidēju. Lai arī elektriskā shēma ir aizsargātas, vadi var pārogļoties. Tādā gadījumā vienīgā iespēja ir magnētiskā slēdža nomaiņa.
Magnētiskā slēdža labošana
Pārbaudīt, vai magnētiskais slēdzis darbojas, ir ļoti vienkārši. Ja dzirdat klikšķi, pagriežot aizdedzes atslēgu, slēdzis darbojas. Ja jūs neko nedzirdat, tas ir bojāts. Bojājumu iemesli būt ļoti vienkārši:
- Salūzis drošinātājs;
- Sarūsējuši kontakti;
- Pārplīsusi kabelis/ to pārkoduši grauzēji
Tikai tad, kad šie bojājumu iemesli ir novērsti, var noņemt pielaidēja motoru. Pielaidēja kontakti arī ir pieskrūvēti pie dzinēja. Ar uzlādes ierīci vai starta kabeli pielaidēju ir iespējams pārbaudīt atsevišķi no dzinēja. Magnētiskā slēdža atbrīvošanas funkcijai un pielaidēja motora rotācijai jādarbojas pareizi. Ja tas ir izdarīts, bet pielaidēja motors joprojām nespēja iedarbināt dzinēju, visticamāk vaina ir zemesslēgumā. Parasti to izraisa zemes kabelis, kas savieno akumulatoru ar mašīnas korpusu.
Tas ir jāpārbauda, vajadzības gadījumā – jāiztīra un tad jānoslīpē kontaktpunktos. Pirms pielaidēja motora uzstādīšanas ir lietderīgi to iztīrīt ar bremžu tīrītāju. Tas īpaši attiecas uz kontaktpunktiem, jo tie nedrīkst būt sarūsējuši, lai strāva varētu ieplūst pielaidēja moduļa shēmā. Elektriskie vadi ir pienācīgi jāpiestiprina, lai tie nekļūtu vaļīgi dzinēja vibrācijas laikā. Nedaudz iesmērējot skrūvēm ar akumulatora spailes smērvielu, iespējams novērst kontaktu koroziju.
Ja magnētiskais slēdzis ir bojāts, to iespējams viegli noņemt no pielaidēja motora. Parasti tas pielaidējam ir piestiprināts ar 2 - 3 skrūvēm.
Magnētiskā slēdža nomaiņa
Jauns pielaidēja motora magnētiskais slēdzis maksā apmēram 10 eiro. Tomēr iegādāties pārāk lētas rezerves daļas nav ieteicams. Magnētiskais slēdzis ir daļa no elektriskās shēmas, un tam jāspēj izturēt augstspriegumu. Lai novērstu tūlītēju bojājumu rašanos pēc pielaidēja motora magnētiskā slēdža nomaiņas, mēs iesakām iegādāties augstas kvalitātes preci no zināmiem ražotājiem. Tos iespējams iegādāties apmēram par 40 eiro.