Ģenerators tavai automašīnai

Ģenerators priekš Top auto markām
- Ģenerators BMW 3. Sērija
- Ģenerators BMW 5. Sērija
- Ģenerators AUDI A6
- AUDI A4
- Ģenerators VW GOLF
- Ģenerators VW PASSAT
- Ģenerators BMW X5
- VOLVO V70
- Ģenerators VOLVO XC 90
- Ģenerators MERCEDES-BENZ E Klase
- Ģenerators OPEL ASTRA
- OPEL ZAFIRA
- Ģenerators VW TRANSPORTER
- Ģenerators BMW 7. Sērija
- Ģenerators FORD FOCUS
- MERCEDES-BENZ C Klase
- Ģenerators JEEP GRAND CHEROKEE
- Ģenerators BMW X3
- Ģenerators TOYOTA AVENSIS
- AUDI A3
Ģenerators defekts? » Noteikt darbības traucējumu • Remonts • Nomaiņas rokasgrāmata
Dinamo vai ģenerators rada elektroenerģiju, kas nepieciešama automašīnai. Vēl nesen automašīnā bija tikai dažas elektriskās ierīces: gaismas, aizdegšanās, starteri, ragi un radio bija vienīgie aprīkojums, kam vajadzīga elektroenerģija. Šodien tas ir pilnīgi atšķirīgs. Palielināta nepieciešamība radīja izmaiņas ģeneratora konstrukcijā.
Ģeneratora konstrukcija
Ģenerators sastāv no šādām sastāvdaļām:
- rotors
- stators
- pārsegs
- patērētājs
- korpuss
- piedziņa
Rotors ir rotējoša vārpsta ar trīs vai četrām spolēm. To vada statora siksna un sastāv no vara ruļļiem. Šīs sastāvdaļas rada magnētiskos laukus. Šie šķidruma lauki ģenerē rotorā saražoto elektroenerģiju un pārnesti uz vara gredzenu. No otras puses, ir divi oglekļa tapas, kas savieno elektronus. Oglekļa tapas vai oglekļa sukas nodod elektroenerģiju diodēm, kur elektroenerģija kļūst pieejama automašīnas elektrotīklam. Vairāk nekā divi kabeļi elektroenerģiju pārsūta uz visu automašīnu.
Ģeneratora kļūmes
Ģeneratorā tiek izmantotas lielākas ogles sukas. Tie ir aprīkoti ar vienu skrūvi. Oglekļa sukas var viegli nomainīt, un tās ir arī ļoti lētas. Izmantotās ogles sukas var novērot, jo ģenerators nedarbosies pareizi. Tā var arī valkāt vara gredzenu, kas joprojām berzē uz ogles sukām. Šī darba aizstāšana ir mazliet sarežģītāka.
Gultņi ir arī ģeneratora daļas, kurām ir tendence nēsāt. Tas var izraisīt rumbulēšanu. Gultņus var nomainīt, taču tas ir ļoti prasīgs process, un parasti tas nav vērts.
Ja ir savienoti statora vai rotora spoles, ģeneratoru nevar remontēt un to nepieciešams nomainīt.
Mainīgās prasības
Agrāk ģeneratoram bija tikai 6 voltu spriegums. Tad tika ražoti 12V ģeneratori, kas bija standarti ģimenes automašīnām. Mūsdienu un luksusa automašīnām šodien ir daudz lielāka vajadzība, piemēram:
- sensori
- sēdekļu apsilde
- apsildāms stūres rats
- spoguļu apkure
- navigācija
- izklaides sistēma
un daudzi citi. Ģeneratoriem šodien jācenšas palielināt spriegumu. Šodien 14,4 V ir jauns standarts, un tendence turpinās.
Strukturālās izmaiņas
Pieaugošās prasības neietekmē aizvien pieaugošo ģeneratoru ražošanu, kā arī nepaaugstina svara vai automobiļu cenas. Gluži pretēji, vēlme ir padarīt esošo ģeneratoru darboties ātrāk. Tas izraisa lielāku tendenci valkāt. Tāpēc mūsdienu ģeneratori vairs neizmanto salātu jostas. Šodienas ģeneratoru standarta piedziņa sastāv no:
- plakanas jostas
- spararats
- drošības jostas spriegotājs
Spararats ļauj ģeneratora vārpstai paātrināties tikai vienā virzienā. Ja mainās slodze, jūs varat turpināt darbu. Tās aizskārums ir novērsts un gultņi ir aizsargāti. Pateicoties tam, mūsdienu ģeneratori ir izturīgi, neraugoties uz paaugstinātām prasībām un lielāku jaudu.
Ģeneratora mūžš
Pēc 100 000 km ģenerators lēnām zaudē savu jaudu. Ģeneratori bieži labo pēc pirmajām noguruma pazīmēm, aizstājot ogles sukas. Ja gultņi vai atbalsta elementi saplīst, remonts būs daudz dārgāks nekā jaunas ģeneratora iegāde.
Jauna ģeneratora izmaksas
Jaunās firmas ģeneratoru cenas ir aptuveni EUR 150. Lētākajiem ģeneratoriem parasti ir īsāks mūžs. Jaunajam ģeneratoram ir jaunas oglekļa birstes, jaunas diodes un jauns spararats, tāpēc jūs varat atrisināt problēmas ar tām tikai dažu soļu laikā. Tāpēc šajā gadījumā nav nepieciešams demontēt un labot veco ģeneratoru.