Slēdzis, priekšējās gaismas tavai automašīnai

Slēdzis, priekšējās gaismas priekš Top auto markām
- Slēdzis, priekšējās gaismas BMW 3. Sērija
- Slēdzis, priekšējās gaismas BMW 5. Sērija
- Slēdzis, priekšējās gaismas AUDI A6
- AUDI A4
- Slēdzis, priekšējās gaismas VW GOLF
- Slēdzis, priekšējās gaismas VW PASSAT
- Slēdzis, priekšējās gaismas BMW X5
- VOLVO V70
- Slēdzis, priekšējās gaismas VOLVO XC 90
- Slēdzis, priekšējās gaismas MERCEDES-BENZ E Klase
- Slēdzis, priekšējās gaismas OPEL ASTRA
- OPEL ZAFIRA
- Slēdzis, priekšējās gaismas VW TRANSPORTER
- Slēdzis, priekšējās gaismas BMW 7. Sērija
- Slēdzis, priekšējās gaismas FORD FOCUS
- MERCEDES-BENZ C Klase
- Slēdzis, priekšējās gaismas JEEP GRAND CHEROKEE
- Slēdzis, priekšējās gaismas BMW X3
- Slēdzis, priekšējās gaismas TOYOTA AVENSIS
- AUDI A3
Slēdzis, priekšējās gaismas defekts? » Noteikt darbības traucējumu • Remonts • Nomaiņas rokasgrāmata
Reti sastopams, bet svarīgi: priekšējo gaismu slēdzis
Gaismu slēdzis mēdza būt bieži sastopams uz katras automašīnas vadības paneļa. Parasti tas bija trīs pakāpju slēdzis, lai ieslēgtu stāvgaismas lukturus un priekšējās gaismas. Mūsdienās lielākajai daļai automašīnu gaismas slēdzis ir viens no daudzajiem slēdžiem uz daudzfunkcionāla stūres kolonnas slēdža.
Vecāku modeļu automobiļiem joprojām ir tradicionālais pārslēgšanas slēdzis. Katrs atsevišķs slēdzis iedarbina attiecīgās mašīnas gaismas: aizmugurējos miglas lukturus, priekšējos miglas lukturus, brīdinājuma gaismas signālu, indikatoru vai iekšējās gaismas. Šie slēdži joprojām tiek ražoti un uzstāda tradicionālā veidā.
Pagrieziet, pavelciet, pārslēdziet
Pēdējās desmitgades laikā automašīnu ražotāji ir radījuši visas iespējamās gaismas slēdžu variācijas: spiedpogas, kulišu slēdzis, pārslēga slēdzis, griežslēdzis, slēdzis ar aukliņu - interjera dizaineru fantāzijai un radošumam šai jomā nav robežu. Tehniski gaismas slēdzim ir ļoti vienkārša konstrukcija, kas sastāv no vairāku daļu plastmasas apvalka ar vairākiem vara kontaktiem iekšpusē. Pārslēgšanas ierīce atver un aizver šos kontaktus nepieciešamības gadījumā.
Slēdzi ir ar automašīnas vadu instalāciju savieno aizmugurē esošie kabeļu uzgaļi. Ja jaunā automašīnā gaismas slēdzis nav uzstādīts kā papildu funkcija uz stūres kolonnas slēdža, tas parasti ir uzstādīts kā daudzfunkcionālās slēdzis, ko var pagriezt un pavilkt. Tie var būt ļoti dārgi atkarībā no automašīnas modeļa. Mercedes-Benz, piemēram, prasa 300 eiro par jaunu slēdzi. Lētākos automobiļos, piemēram, Volkswagen vai Opel, slēdžus ar līdzīgām funkcijām var iegādāties par 50 - 70 eiro.
Gaismas slēdža bojājumi
Gaismas slēdži parasti tiek veidoti tā, lai tie izturētu noteikti slēdža kustību skaitu. Tomēr tie tiek pārbaudīti ideālos un nemainīgos apstākļos. Iespējams, slēdzim teorētiski būtu jāspēj izturēt vairāki tūkstoši slēdža kustību, bet realitātē tie salūzt jau pēc 8 gadiem. Tas, kā slēdzis nolietojas, lielā mērā ir atkarīgs arī no tā dizaina. Parastie pagrieziena slēdži, piemēram, Opel mašīnās, var salūzt, ja tos pārāk spēcīgi nospiež. Tumbleri agri vai vēlu salūzt, ja tos pārslēdz, pielietojot pārāk daudz spēka. Plastmasas detaļas var nolūst, tāpēc slēdzis vairs nedarbojas. Tomēr visbiežāk sastopamais bojājums rodas, kad mitra dēļ vara kontakti sarūsē, agrāk vai vēlāk sabojājot slēdzi.
Gaismas slēdžu remonts
Bojātā slēdža iegāde senām vai ekskluzīvām automašīnām var būt īsts izaicinājums. Tāpēc ieteicams slēdzi rūpīgi pārbaudīt un mēģināt to salabot. Ja tas ir daudzkomponentu slēdzis, to parasti var atvērt ar nelielu skrūvgriezi, kuram ir rievota galva. Ja ir pieejami kontakti, rūsu ir iespējams no kontaktiem noņemt, izmantojot bremžu tīrītāju, ausu tīrāmos kociņus, mazu suku vai, ārkārtas gadījumos, arī skrūvgriezi. Kontakti ir arī iepriekš saliekti, lai nodrošinātu zināmu elastību, to pārslēdzot.
Izliekuma vietas laika gaitā izstiepjas, tāpēc tās jāatliec atpakaļ. Ar nelielu pacietību un atbilstošiem instrumentiem bojātos slēdžus ir iespējams atkal savest darba kārtībā. Atverot slēdzi, ir svarīgi būt ļoti uzmanīgiem, lai nesabojātu vai nesalauztu plastmasas apvalku vai cilpiņu. Ja tas notiks, slēdzis, iespējams, vairs nav iespējams glābt. Tomēr mūsdienu iespējas piedāvā risinājumus arī šādos gadījumos.
Nepieejamo slēdžu atjaunošana
Atkārtota plastmasas detaļu izveide vairs nav zinātniskā fantastika. Mūsdienās visās lielākajās pilsētās ir vismaz viens 3D printeru serviss, kas piedāvā vērtīgus pakalpojumus, jo īpaši tas attiecās uz maziem produktiem, piemēram, slēdžiem. Tomēr šie pakalpojumi nav lēti un atmaksājas tikai tad, ja slēdži vairs nav pieejami.
Jauna slēdža iegāde
Pamatīga piepūle, lai slēdzi izjauktu, un tā atjaunošana, izmantojot 3D printeri, lai iegūtu slēdža apvalka detaļas, ir jāizmanto vienīgi pašā sliktākajā gadījumā. Lielākajai daļai seno automašīnu aksesuāru piedāvājums ir ļoti plašs, kā arī pieejamas pietiekamā daudzumā ir arī vecāka izlaiduma mašīnu auto daļas. Cena par jaunu gaismas slēdzis sākas ar 10 eiro, bet tas var kļūt daudz dārgāks, atkarībā no konstrukcijas.